Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |
![]() |
Allmänt banåkaforum
![]() |
1390 besök totalt |
Separat forum för "Köra Nordschleife"???????????
F.ö: ![]() ![]() ![]() /Magnus Thomé PS: Känn dig inte stressad nu Peeter!!! Lägg upp saker o ting när du känner för det!! _________________ ![]() |
||||
Jo, Magnus och jag diskuterade det här lite igår!
Jag har länge gått och funderat på om man inte skulle gå igenom nordslingan sektion för sektion. Mest för att ni som planerar att åka dit kan få lite tips, men även för oss gamla "ringrävar" som älskar att diskutera olika detaljer runt banan. Jag tänkte mig att det vore bra om vi kunde ha en videosnutt till varje sektion, kompletterat med en banskiss och lite bilder. om vi t ex tar ett långsamt varv med Polon, så är det kanske lättare att hänga med i svängarna?!? T ex PeeterPolo.avi på: http://koni.no-ip.biz/ringen/ Där finns det också en klocka i bild, så att man kan referera till en viss tidpunkt i filmen. Vad säger ni, finns det intresse för en sån genomgång av nordslingan? _________________ Peeter Pahv Ringenfantast, som numer leker med en Mini JCW -08. ![]() |
||||
Mycket bra initiativ!
Kör hårt Peeter! Jag är som en svamp på detta ämne! mvh Daniel _________________ Daniel Nihlén Porsche 964 C2 ![]() PCS 8040 "Porsche motoring is and always will be driving in its purest form." Ferry Porsche |
||||
|
||||
Magnus och Peeeeeter.
Är meningen att det skall förekomma Nurbugring orienterat material i både huvudforumet och i "köra Nordschleife". Blir inte det jobbigt. Kunde det inte bara vara ett forum "Nurburgring" som behandlar alld som har med detta att göra? Som det är nu står det ju på beskrivningen av huvudforumet om "Nurburgring", sedan finns det "Köra Nordschelife". Kan vara svårt att veta var man skall hålla till. Man vill ju inte missa något liksom... ![]() Men ni har säkert en tanke bakom det hela. MVH Anders _________________ Med vänliga hälsningar Anders Jonsson |
||||
Anders J>
Klart man kan ha allt ringenrelaterat där. Men ofta så är trådar lite mitt emellan. Ta tex tråden "Auto Union på Ringen" som egentligen handlar om 30-tals bilar. Var ska den ligga? Eller annat som handlar om bilar, förare, teknik eller något annat men det råkar vara just på ringen. Jag tycker inte vi behöver vara så noga o så får vi se vartåt det barkar. Jag kommer säkert flytta några trådar nån gång.... Så om vi börjar med att om det klockrent handlar om att köra på ringen, var jag äter, tankar, bästa vägen dit osv så hamnar det där helt klart. Annars får man köra på känn o sen se om jag flyttar det ![]() ![]() /Magnus Thomé PS: du måste nog kolla i de andra forumen ändå för annars kanske du missar nästa videoträff eller nåt annat skoj ![]() _________________ ![]() |
||||
:woot:
Mycket bra idé! Man kan få hudfräs för mindre! Bara att printa ut alla inlägg sektion för sektion ![]() Man får ta med sig någon snabbpratare typ Clabbe ![]() som läser upp allt i bilen, sen är det bara att trampa på ![]() Respect! ![]() PS. Jo jag försökte använda alla smilies _________________ ![]() Staffan Bergholm, 911 TURBO -91 |
||||
![]() |
Allmänt banåkaforum
![]() |
1390 besök totalt |