Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande
Allmänt banåkaforum
Lunda körningen.
1094 besök totalt
Göran Malmberg
Bromma
Här sen Feb 2003

Trådstartare
Lunda körningen.

Hyrde Lunda för mig själv igår. Henrik Skiölde från Öhlins var med och skötte om dämparna. Samt ett par Porsche turbo för att
fylla ut hålrummen mellan mina justeringar. En kanondag! Har inte varit där förut. Det var ju både bra och dåligt som bana betraktat.
Dammigt och småstenigt på banan var ju mindre bra. Lite väl smal också. Taxbanornaq låg i rätt mulliga svängar ut på rakan
och var ganska hoppiga och skarviga, vilket passade mina stötdämpartester bra.

När man kom ut på rakan (motsolsvarv) så var det en rejäl skarv som blev högre ut mot bankanten, perfekt! Full rulle
med sväng över varierande skarvhöjd. Man fick en skaplig känsla för returdämpningen.

Utfarten i medsolsvarv hade en 180 gradersmöjlighet som tillät skaplig fart. Åkte några vändor runt 1,05g med lätt ökande
acceleration ända från ingången ut på rakan. Mycket jämn och kontrollerbar balans. Sista försöket (icke sista med avsikt)
slutade tyvärr långt ute i gräset med en knäckt framskärm.

Sedan körde vi en hel del slalom med superstage avstånd på konerna. Hade lite för få koner bara.

Göran Malmberg

Stockholm
Här sen Nov 2002

Forumägare
Forumägare

thumbs up

Surahammar
Här sen Nov 2002

...det där är en av de hårdaste bilar, oavsett kategori jag haft äran att kika på på nära håll.
Bara ljudet hade varit värt resan till Lunda, jag hoppas verkligen att det finns film från eventet. :

/J

Citera
Folxam
Eskilstuna
Här sen Feb 2004

Pantera = thumbs up

Täby
Här sen Nov 2002

Vad har hänt med bakluckan? Är det en ny på gång med annan vinge?

Göran Malmberg
Bromma
Här sen Feb 2003

Trådstartare
Micke Holmström skrev:
Vad har hänt med bakluckan? Är det en ny på gång med annan vinge?

Jag fick tag på en kolfiberlucka, 6,2 kilo, vilket är en stor fördel mot 32 kilos orginalhuv på den höjden.
Den är bara tillpassad och primad. Tillverkad av nån som gjort en hel del åt Podium och Flasch, vilket förklarar att den såg skaplig ut. Den är rätt ok men inte autoklav utan plastpåsetrixet fick jag reda på.

Nu har jag ju mer lack att ta på en gång, .

Lite grovt kan jag även säga att bortåt 25% av infjädringen på ytterhjulen ligger i däcken, kanske tom mer.

Göran Malmberg

Lunda körningen.
1094 besök totalt
Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande