Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |
![]() |
Allmänt banåkaforum
![]() |
1094 besök totalt |
Lunda körningen.
Hyrde Lunda för mig själv igår. Henrik Skiölde från Öhlins var med och skötte om dämparna. Samt ett par Porsche turbo för att fylla ut hålrummen mellan mina justeringar. En kanondag! Har inte varit där förut. Det var ju både bra och dåligt som bana betraktat. Dammigt och småstenigt på banan var ju mindre bra. Lite väl smal också. Taxbanornaq låg i rätt mulliga svängar ut på rakan och var ganska hoppiga och skarviga, vilket passade mina stötdämpartester bra. När man kom ut på rakan (motsolsvarv) så var det en rejäl skarv som blev högre ut mot bankanten, perfekt! Full rulle med sväng över varierande skarvhöjd. Man fick en skaplig känsla för returdämpningen. Utfarten i medsolsvarv hade en 180 gradersmöjlighet som tillät skaplig fart. Åkte några vändor runt 1,05g med lätt ökande acceleration ända från ingången ut på rakan. Mycket jämn och kontrollerbar balans. Sista försöket (icke sista med avsikt) slutade tyvärr långt ute i gräset med en knäckt framskärm. Sedan körde vi en hel del slalom med superstage avstånd på konerna. Hade lite för få koner bara. ![]() ![]() ![]() ![]() Göran Malmberg _________________ Hemipanter Göran Malmberg ![]() |
||
...det där är en av de hårdaste bilar, oavsett kategori jag haft äran att kika på på nära håll.
Bara ljudet hade varit värt resan till Lunda, jag hoppas verkligen att det finns film från eventet. ![]() /J |
||
Jag fick tag på en kolfiberlucka, 6,2 kilo, vilket är en stor fördel mot 32 kilos orginalhuv på den höjden. Den är bara tillpassad och primad. Tillverkad av nån som gjort en hel del åt Podium och Flasch, vilket förklarar att den såg skaplig ut. Den är rätt ok men inte autoklav utan plastpåsetrixet fick jag reda på. Nu har jag ju mer lack att ta på en gång, ![]() Lite grovt kan jag även säga att bortåt 25% av infjädringen på ytterhjulen ligger i däcken, kanske tom mer. Göran Malmberg _________________ Hemipanter Göran Malmberg ![]() |
||
![]() |
Allmänt banåkaforum
![]() |
1094 besök totalt |