| Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |

![]() |
SÄLJES
SÄLJES: 2st beg R-däck, Pirelli Trofeo R, 265/35-18. SÅLD
|
1040 besök totalt |
|
Jag säljer två begagnade R-däck, Pirelli Trofeo R i storlek 265/35 ZR 18 (93Y) och det av endast en anledning: De tar i mina skärmar (och jag vill inte rulla/knacka ut dem på denna gatbil). Däcken är använda tre Track Days med cirka 40-50 varv per gång. Det är fortfarande en bit ner till slitagevarnarna så det är en hel del mönster och banåka kvar i dem. Se själv på bilderna. Däcken är båda två DOT-märkta 3015 och alltså tillverkade vecka 30, 2015. Varning: Trofeo R är väldigt breda för att heta "265"! Redan omonterade på fälg anade jag oråd då de såg väldigt breda ut och snarare liknade, om jag minns rätt, 285 mm än 265 om man då mätte däckets totalbredd (inte mönsterdelen). Nu, monterade på en 9,5x18-fälg ligger totalbredden kring 275 mm (se bild). Exakt hur mycket kan diskuteras (svårt att mäta exakt) men att Pirelli "bjuder" på några millimeter jämfört med konkurrenterna är helt klart. På exakt samma fälg och med samma dimension har jag på bakaxeln kört både Michelin Pilot Sport Cup 1 och Kumho Ecsta V70A utan att det tagit i, men med dessa Trofeo R snuddade det i både på in- och utsida (BMW 335i E90). Men har man bara plats så är detta ett superdäck med kanongrepp! Jag har aldrig kört så fort. Pris för båda: 2 500 kr (Listpris nya per styck: 3 021 kr) Hämtas i Bromma, alternativt att köparen betalar frakten. Mvh Mikael Johnsson
_________________ Mikael Johnsson BMW 335i E90 (N54) Alpinweiss 3 |
![]() |
SÄLJES
|
1040 besök totalt |