| Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |

![]() |
Skruva banåkabil
Mått elise s2 hjullager
|
1056 besök totalt |
|
Mått elise s2 hjullager
Hej Är det någon vänlig själ som vill dela med sig av mått eller eventuell ritning (CAD) på elise s2 hjullager som förekommer i diverse spindelbyggen här på rejsa? Jag har fått för mig att Opel astra G med 4x100 har samma hjullager. Men jag har inga mått att jämföra med. Ska själv försöka mig på att rita egna vattenskurna spindlar till mitt triumph bygge. Mvh Johan _________________ Johan Fredin Instagram: @electricgt6 |
||
|
Re: Mått elise s2 hjullager
Det är samma lager. Likaså är det 5-bultade astralagret samma som speedstern _________________ Dodge pickup -58 Dodge Dart -67 Plymouth Cuda -71 Plymouth Cuda Conv -70 VaGinetta G20 Opel Speedster Ford Cortina Anders Bisting |
||
|
Köpte ett par lager, och har ägnat kvällen med att rita av enligt bästa förmåga.
Hade lite svårt att mäta delningen mellan de 3 infästningsbultarna, är det någon som har lyckats tillverka spindlar och fått till rätt delning får ni gärna dela med er av mått, så uppdaterar jag. Kan laddas ner här om intresse finns: https://grabcad.com/library/wheel-be
_________________ Johan Fredin Instagram: @electricgt6 |
||
|
Fint cad'at.
De tre hålen ligger på diameter 104 och sen såklart 120° delning. Gjorde nya spindlar till en Speedster och då passade lagret så det borde stämma .
|
||
|
Och precis när jag vevat i gång CADen och kollat så hann nån annan före.
Även jag röstar för bultcirkel på 104mm och jämn delning.
_________________ Ove Sponton Det var inte jag. Dessutom var det ingen som såg mig. No turbos, no superchargers. Just pure electricity. |
||
![]() |
Skruva banåkabil
Mått elise s2 hjullager
|
1056 besök totalt |