Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |
![]() |
Allmänt banåkaforum
![]() |
1, 2 >> 2670 besök totalt |
Spotted: Renault Sport Spider
Hej, hörde ett ljud utanför kontorsfönstret igår eftermiddag...lät som en skapligt vass 4-cylindrig motor. Kikade ut och såg nåt lågt blått susa förbi. Sprang genast ut med kameran i högsta hugg och vad får jag se, jo en rejs-Renault: ![]() dräggel dräggel... Mer bilder: ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Ägaren hade också en sån här: ![]() _________________ mvh Micha3l Bl1x Porsche 911 |
||||
Jodå, om inte rätt BMW eller Elise dyker upp skulle en Renault kunna duga...
![]() ![]() Går en på gata här i stan med lite lagom med modifieringar. Mkt trevlig. By the way, har du kontoret i ett garage... ![]() ![]() |
||||
Näh, vi är grannar med ett garage där ägaren till bilen skulle in för lite service (den har tydligen stått i garage i fyra år). Har gått nån säsong i GTR serien verkar det som, tidigare kommer den från Renault Spider trophy som ju körde tillsammans med F1 (nu är det väl Clio trophy som går tillsammans med F1 om jag inte fattat fel?). Den här bilen passade mig perfekt inser jag. Raceklar. ![]() Intressant att notera att det sitter en-kolvs bromsok och vanliga produktionsskivor, alltså inget överdimensionerat osv. Det duger säkert utmärkt. ![]() _________________ mvh Micha3l Bl1x Porsche 911 |
||||
Den här motorn var inget speciellt (han uppskattade ca 160-170hk). Den han hade i Grupp-N rallybilen var bättre, ca 200kusar (samma som Clio 172). _________________ mvh Micha3l Bl1x Porsche 911 |
||||
_________________ driver - Thomas Thuresson Porsche 964 C2 -90 |
||||
![]() _________________ mvh Micha3l Bl1x Porsche 911 |
||||
![]() http://www.racecarsdirect.com/cars/details.asp?id=12317&cat=4 Svårt att få mer för 14500eur ?!? _________________ Thomas Bjernflo |
||||
![]() _________________ Helena Lindin ![]() |
||||
Jag vill inte vara petig, men vore det inte bättre att serva bilen istället för ägaren. ![]() ![]() Fö. tycker jag att Sport Spider är en grymt cool bil. ![]() _________________ Anders Dauner |
||||
Den bilen var till salu för ett par år den, jag var och tittade på den hemma hos ägaren nånstans vid kungens kurva ungefär (hittar dåligt i Stockholm) men det blev ingen affär pga att vi inte kunde komma överens om priset och att jag inte hittade nåt lämplig klass att köra i då jag inte ville köra. Ägaren var en stor Renault samlare. Troligtvis samma ägare fortfarande, tycker mig känna igen honom från en av bilderna.
_________________ /Fredrik Stjernlöf (Svensson) |
||||
Tror att det var Magnus Wallinder som rattade detta exemplar i Spider Trophy -96 och -97. När den gick i GTR så var det en annan motor i bilen. EDIT: Är det inte Carrera Cup som kört tilsammans med F1 dom senaste åren?? _________________ /Fredrik Stjernlöf (Svensson) |
||||
Leif Lundblad(?) rattade runt i en sån där och undertecknad fick åka med en gång, när jag var inbjuden att smiska Radicaler runt Sviestad. Jäklar vad det gick undan, uppenbarligen var cup-bilarna väl utsorterade och kunde röra sig ganska vigt på bana. Mums!
![]() |
||||
Som du säger så är ägaren en stor samlare av div Renaulter senast jag pratade med honom så var det drygt 25bilar i div garage runt Sthlm. Brukar stöta på honom på div rallytävlingar där han kör sin Clio Gr.N och lånar ut en R5 GTTurbo. Ska ev på besök i hans garage inom en inte alltför avlägsen framtid och då lär det dyka upp bilder på div Alpine mm. _________________ Jonas Törnqvist |
||||
|
||||
Pratade med Westfield idag på telefon, Spidern hördes i bakgrunden, körandes upp och ner för gatan med misfire, tre cylindrar eller i bästa fall bara gåendes väldigt orent.... ![]() Vem förbarmar sig över bilen och ser till att den får sträcka ut ordentligt....? ![]() ![]() |
||||
![]() |
Allmänt banåkaforum
![]() |
1, 2 >> 2670 besök totalt |