| Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |

![]() |
SÄLJES
Suzuki Swift 1,6 Sport 136hk -12
|
1443 besök totalt |
|
En kalasbil skall nu säljas. Det är en ovanlig modell som kan jämföras med Mini Cooper S Honda Civic Type R VW Polo GTI Ford Fiesta ST Peugeot 208 GTI Fiat 595 Abarth Se test i denna länk https://www.carwow.co.uk/suzuki/swif Har gått 4270 mil. Bränslesnål, extremt fint skick och jättekul GTI-bil att köra. Jag är andra ägaren av denna busbil och köpte den begagnad den 20 augusti 2013. Fullservad, servad senast 9 feb 2017 / 4242 mil. Notera att bilderna är tagna med 17 tums vinterdäck monterade. Sommardäcken har exakt samma fälg, men är 18 tum. Effektljuddämpare tillverkad av Monster Sport, en firma som håller på med trim till Suzuki. Givetvis speciellt utvecklat för bilen. Rostfritt. Väger mindre än original, ger lite mer effekt, är betydligt snyggare och levererar lite mer ljud. Detta är en riktigt högkvalitativ dämpare som jag betalade ca 6000 för. Helt underbar väghållning i dessa GTI bilar som är ytterligare förbättrad genom H&R sänkfjädrar runt om och krängningshämmare bak. Originalfjädrar finns kvar. Dessa bilar har undermåligt rostskydd, därför har jag låtit rostskyddsmetoder i Vinsta föra en komplett rostskyddsbehandling av bilen. Dokumentation finns. Stereon i dessa bilar låter riktigt illa original. Detta har jag åtgärdat genom att låta proffsmontera ny stereo för 10 000 på Car Audio Center i Solna. Givetvis med bluetooth för musik och samtal, aux och USB-ingång. Dokumentation finns såklart. OBS! Ingen modifiering av inredningen har gjorts utan det ser 100% original ut, inte heller någon baslåda eller så. Inget kanonljud nu heller på grund av att jag ville behålla orginal högtalarhål samt inte ha någon baslåda. Men nu låter det helt OK. STOR förbättring av ljudkvalitet jämfört med original. OBS! Från 2014 är de svensksålda bilarna 5-dörrars. Detta är den lite mindre praktiska, men mycket snyggare 3-dörrars! Avtagbar dragkrok (riktigt ovanligt på Sport-modellen), har inte dragit släp med den utan kört cyklar på cykelhållare ibland. Gummi och textilmattor. DEFA motor och kupévärmare. Brodit mobilhållare Bilen är tillverkad november 2011 Sommarhjul och vinterhjul har svarta femekrade fälgar (Dezent RE Dark) som passar bra till den vita bilen. 18 tum på sommaren och 17 på vintern enligt nedan. Sommardäck 205/40 R18 Michelin Pilot Super Sport. 5,2-6,2 mm kvar så de håller länge än! Vinterdäck 205/45 R17 Nokian WR dubbfria Alla svensksålda Swift Sport har följande utrusning, så även min: ABS bromsar ACC/Klimatanläggning 6x Airbag Antisladdsystem Backsensorer Elhissar fram Elspeglar Farthållare Isofix i baksätet Fjärrstyrt c-lås Keyless Multifunktionsratt Sportstolar Stolvärme fram Xenonstrålkastare 6-Växlad manuell För bilder, se blocket https://www.blocket.se/stockholm/Suzuki_Swift_1_6_Sport_136hk_72112556.htm?ca=11&w=1 Mvh Per Granbom[/url] _________________ Per Granbom |
![]() |
SÄLJES
|
1443 besök totalt |