Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |
![]() |
Våra race- och banåkarbilar
![]() |
<< 1, 2, 3 ... 26, 27, 28 74 besök senaste veckan (115298 totalt) |
Då har äntligen nya oljetråget kommit så man kan utnyttja väghållningen i kurvorna fullt ut.
Idag sitter oljan smetad efter sidoväggarna i kurvorna och någon sa att det inte var bra. Silly Seasonjobb alltså!!!! ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() _________________ Lennart Pettersson "First they ignore you, then they ridicule you, then they fight you, then you win." - Mahatma Gandhi |
||
Chefen har alltid rätt. Det är för att fästa tråget i blocket på tändstiftssidan.
Det 5;e stora anslutningen är till för turbons smörjning. BAFFLARNA är till för att hålla oljan på plats i svängarna. Blir bra det här. ![]() ![]() ![]() 2liter mer än original. _________________ Lennart Pettersson "First they ignore you, then they ridicule you, then they fight you, then you win." - Mahatma Gandhi |
||
Nu närmar sig säsongen och bilen börjar bli klar för test på bana.
![]() Har nya a - armar som skall monteras för mer camber. sliter däck snett som f-n. Kompressorn skall också monteras så klart. ![]() En bild eller två skall jag bjuda på när kameran kommer ur sin vrå. ![]() ![]() Blir bra det här. ![]() _________________ Lennart Pettersson "First they ignore you, then they ridicule you, then they fight you, then you win." - Mahatma Gandhi |
||
oj oj! där är du ju, har kollat lite eftersnacksbilder men inte sett några råttor alls i år, sabbats år?
Själv har jag putsat på Alpinan endast men det drar i bantarmen... nästa år kanske? Jag har tom varit inne och börjat snegla på RX-8a delen på blocket ![]() _________________ I.n.g.3.m.a.r O.1.s.s.o.n ![]() |
||
Re:
Hahaha! Jag ramlar också in och sneglar på RX8a igen då och då! Så otroligt balanserad och fin bil på bana. Folk pratar om MX5or men de kan ju omöjligt vara lika bra! ![]() _________________ Erik Adolfsson Renault Megane RS Cup 2011 Ljungbyhed 1.04.9 (Megane RS Cup) Mantorp: 1.35.9 (Mazda Rx8) Falkenberg: 54.6 (Mazda Rx8) |
||
![]() |
Våra race- och banåkarbilar
![]() |
<< 1, 2, 3 ... 26, 27, 28 74 besök senaste veckan (115298 totalt) |