| Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |

![]() |
SÄLJES
SÄLJES: Saab 9-5 -04 Reservdelsbil
|
330 besök totalt |
|
Hade lite otur på vägen hem från julsemstern. Så min 9-5 -04 står smälld uppe i Sundsvall.. Halvförsäkrad så säljes därmed på rot.
Mycket fräsch 2.0 motor med uppdaterad vevhusvent direkt i blocket då det är en -04 Kamkedja och annat är mycket fräscht. Hade av locket för att inspektera och bytte även packning, tätade pluggen till automatbilarna (läcker alltid) service osv.. En del godis på den som rostfritt avgas, aero DP med kat, 3.7E tändkassett och nyrenoverad Mitsubishi TD0415THL turbo som gått mindre än 200 mil. Karosen är smälld snett framifrån på höger sida men det finns mycket användbar 170 svart plåt kvar bland annat baklucka och dörrar. Fronten är relativt intakt så kyl och turbo osv är oskadat.. Med lite tur så lever även den så kallade "Dieselsnorkeln" fortfarande. Boxen är uppdaterad och chippad till fulltryckare med Ecopower mjukvara utfört av Cactuz på Saab Turbo Club forumet. Blev riktigt bra.. Pigg som fasen och 0.72 från Göteborg till Umeå i högt tempo.
Priset är satt till 5000kr.. Mindre än det så åker jag fan och hämtar den för åvervining själv.
PM, mail till thahool att gmail dåt kom alt 0702755150 Jag bor och verkar i Göteborg och bilen står i Sundsvall.. Hade den varit närmare hade jag sålt den i delar själv.
_________________ Jonathan Danell Kör svart E34 touring och svart E30 touring med plast från www.specialsvarv.se |
![]() |
SÄLJES
|
330 besök totalt |