Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |
![]() |
Racingsimulatorer
![]() |
1, 2 >> 4133 besök totalt |
|
||||||
Haha det där kommer du få äta upp!! ![]() ![]() Hoppas det kommer mycket folk! Det var ju extremt roligt senast! *kom på att jag måste installera en massa drivrutiner.. får se om ja hinner bli klar innan det roliga e slut* |
||||||
Förlåt grabbar - jag var tvungen att rädda en Imprezachaufför i nöd (som lyckats nollställa sin av undertecknad mappade ECU
![]() Men jag behöver helt klart träna...de få varven man fick till utan större missöden var över 10 sekunder efter... ![]() /J - sandfållornas okrönte konung |
||||||
Nästa race blir det talk på det fingret jag har på launch-controllen
![]() Fick svart flagg, åkte in depån och stannade, funkar det inte om man tänder "Pit assistant" eller?` ![]() ![]() _________________ J0hanC@rlström Mini Cooper JCW -19 BMW i4 M50 |
||||||
Aha, det var du! ![]() Tänkte att du var en j*kel till att vara bra på att starta! Men det vara en tjuvis på 0,3 sek ungefär!? Jag tycker launch-control är rätt kass i spelet, startar man på det gamla hederliga sättet så både känns det bättre, låter bättre, ser bättre ut och inte minst går fortare ![]() _________________ Pär Hylander |
||||||
Tack för en trevlig träning.
Att min motor skar på sista varvet i testracet kan vi väl ligga lågt med. Å andra sidan är man van vid Ford i verkliga livet så det är väl bara att inse att jag inte kan ställa samma krav på en Porscherova ![]() ![]() ![]() |
||||||
Tror man måste stanna hos "sina gubbar"! Har man animering på så ser man hur det står en gubbe med röda spaden och dom andra går omkring och kollar in bilen! _________________ Pär Hylander |
||||||
![]() Det kan inte ha varit med mycket, får dock lära mig förfarandet vid svartflagg... Har fått det IRL en gång, vi åkte ERF på Falkenberg och jag hoppade i bilen efter Magnus. Första gången jag passerade huvudposteringen så hängde där en skylt med vår siffra och en Svart Flagg ![]() ![]() _________________ J0hanC@rlström Mini Cooper JCW -19 BMW i4 M50 |
||||||
Jag stannade där, men jag tände "pit lampan" manuellt, vet inte om det räcknades som ett vanligt stopp därför.... ![]() _________________ J0hanC@rlström Mini Cooper JCW -19 BMW i4 M50 |
||||||
Hmm, bytte dom hjul åt dig? Konstigt. _________________ Pär Hylander |
||||||
Jag fick en varning för hög temp på varv 5 eller 6 men varningen försvann nästan med det samma. Växlade lite tidigare i några varv och laddade sedan på för sista varvet, jag kanske övervarvade på något sätt när jag spann av ![]() |
||||||
![]() ![]() ![]() En Fåård-motor dras var och varje dag till 8700 rpm förstår jag ![]() _________________ Pär Hylander |
||||||
Kollade på "replayen", kan det vara för att "parkeringsfickan" missades? ![]() _________________ Pär Hylander |
||||||
Jag låg ca 8-10 sek efter dig de sista varven, såg röken av dig, trodde det var som du börjat låsa upp hjulen vid broms pga överhettade däck. Men kollade på "replayen" nu i efterhand, din bil (motor antar jag) ryker rejält de sista 2-3 varven! _________________ Pär Hylander |
||||||
Det var tur att jag kom in lagom till slutrejset o visade hur riktig bankörning ska köras!! Det gick ju bra fram tills dess att banan började svänga...
![]() |
||||||
Aha, men vad konstigt att man inte fick någon mer varning. ![]() Det börjar ryka efter jag var på besök i sandlådan, kanske något som paja? ![]() Ryker mer än min Ford....... ![]() |
||||||
Precis så där rök min kärra när jag skulle gasa på efter chikanen på slutet på sista varvet. Bara att lägga i friläge och rulla ner i 50 knyck över mållinjen och avsluta på en hedrande 2:a plats! Wohoow jag var näst bäst! (eller sist i mål, vilket ni vill) ![]() Tack för kul race. Det jag ska börja tänka på som jag fick erfara både på skarpa racet på spa och här på detta race är att ha mindre camber i fram under lopp. Otroligt hala däck på sista 4-5 varven. Vad är rätt arbetstemperatur på däcken??? Jag kör Pirelli. mvh Daniel _________________ Daniel Nihlén Porsche 964 C2 ![]() PCS 8040 "Porsche motoring is and always will be driving in its purest form." Ferry Porsche |
||||||
![]() |
Racingsimulatorer
![]() |
1, 2 >> 4133 besök totalt |