Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande
Allmänt banåkaforum
Elise i Top Gear
<<   1, 2
2868 besök totalt
Lennart Mäkinen
Hjälsta
Här sen Nov 2002

Trådstartare
Jag uppfattade det som £100k, men med tanke på Clarksons jämförelse mellan 500hk och Portugals yta så ska man kanske inte lyssna så noga.

Jag hade ju valt en annan av de där bilarna än både Daimler-Chryslern och DKWn...och då blev det inte en Jaguar...

Solna
Här sen Jan 2003

Mäkinen skrev:
Jag uppfattade det som £100k, men med tanke på Clarksons jämförelse mellan 500hk och Portugals yta så ska man kanske inte lyssna så noga.

Nä jävla förvirrande hängde inte med alls sen blev ju 400 hk en jävla massa dubbeldäckarbussar oxo , och när hk gångrades med ett par inch eller vad det var så täckte det nått land men jaja verkade rätt oviktigt

Stockholm
Här sen Nov 2002

Det skönaste i hela avsnittet tycker jag var när Lotuskillen provkörde Ladan när den var orginal!

Fy fasen, säger jag bara! Såg ni hjulvinklarna vid forcerad kurvtagning? Ytterhjulets camber var nog +15 grader.... Snacka om att nöta på däcksidorna! Jag skrattade så jag låg dubbelvikt i soffan. Det blev ju lite roligare av ägarens förskräckelse över hur illa de behandlade hans pärla!

Är det någon som vet någon lista över mer detaljer vad de byggde om? T.ex ändrade fästpunkter för hjulupphängningar mm mm.

mvh
Daniel
PS Jo det var väl 100k£ som de snackade om DS

"Porsche motoring is and always will be driving in its purest form." Ferry Porsche
Citera
SecretAgentMan
Surahammar
Här sen Nov 2002

Djungel-Jim>> Det kostar *massor* av effekt att köra ifrån någon på det sättet som F40:n gör, kika i slutet av filmen där F40:n kör om en Porsche, Elisen har ingenting att sätta emot - och då är det inte en trött bil...

Sedan tog föraren i F40:n det ruskigt lugnt...

Men - jag hoppas att det var någon form av klubbrace - skulle det se ut sådär på våra banträffar skulle halva depån få svartflagg och aldrig mera vara välkomna.

omkörning av 3 i bredd i kurva...omkörning en på varje sida..osv.

Ytterst obehagligt.

/J

Citera
Peeter
Torshälla/Eskilstuna
Här sen Nov 2002

Ladan i Top Gear, lade Lotus-folket ner 1000 mantimmar på att bygga om!
Det var väl det Clarkson uppskattade till att det skulle kosta 100k £.
Synd att man inte fick se alla detaljer dom fixat!
Tyckte mig höra att dom plockade ut 180 hk ur motorn.

Den blev verkligen helcool! thumbs up
Fast för dom pengarna, så får man ju rätt mycket bil...

BTG
Stockholm
Här sen Nov 2002

SecretAgentMan skrev:
Men - jag hoppas att det var någon form av klubbrace - skulle det se ut sådär på våra banträffar skulle halva depån få svartflagg och aldrig mera vara välkomna.
omkörning av 3 i bredd i kurva...omkörning en på varje sida..osv.
Ytterst obehagligt.
/J

Jag håller med till 100%! Mycket obehagligt.
Enl. min mening verkar "Elisekillen" vara av den farligaste sorten. Dvs en person som har det ENA men saknar det ANDRA. Han kan å ena sidan sin bil mycket bra, men saknar helt å andra sidan omdöme....

Mvh /Micke

Linköping
Här sen Jan 2003

Jag har bara kört min S1:a 111s och inte någon S2:a (vi får byta bil i sommar Peter) och jag tycker i alla fall att jag inte har någon understyrning. Nu har ju jag 195:or fram och skurna slicks. Jag kan svänga in väldigt kraftigt i böjarna utan att den vill gå i tangentens rikting.
Jag tycker i alla fall att jag svänger in kraftigt, eller som en av Ferrari förarna sa som körde runt på folk tillsammans med mig på sportbilens dag i sommras, "Du kastar ju in bilen i svängarna".

Magnus T:
Jag har skaffat mig en plopp-off ratt så nu kan du nog sätta dig i min bil från rätt håll.

Jerry Arvidsson:
om jag får komma på någon av era banträffar i sommar så skall du få köra några varv i min Elise

Surahammar
Här sen Nov 2002

oj...sicket erbjudande...

Tråkigt nog har vi skärpt upp reglerna runt japanträffarna - endast inbjudna märkesklubbar - och då japanska märken (med undantag av FMCS som halkar med lite på dispens).

Men FMCS egen träff tror jag är helt öppen även i år (mitten av juli på Sviestad).

/J

Citera
Allmänt banåkaforum
Elise i Top Gear
<<   1, 2
2868 besök totalt
Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande