Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |
![]() |
Allmänt banåkaforum
![]() |
1, 2 >> 3 besök senaste veckan (3163 totalt) |
Kul, udda, sällsynta grejor på hyllan
Såg på någon tråd att man var inne på grejor på prydnads hyllan. Mitt bidrag är åtta st 17" magnesium hjul, 13 och 15" breda (dock inte inne i huset) som suttit på Jaguars Grup C bilar. Jag köpte dom på en skrot i England, för 10 Pund/st. Vidare har jag fyra st BMW Alpina 8 och 10"..........som jag tänkte ha att hänga tryckluftslangar och kablar på, i verkataden........... ![]() _________________ Håkan Carlsson 070-57 323 57 Bil: BMW e36R TimeAttack https://rejsa.nu/forum/viewtopic.php?t=49630&postdays=0&postorder=asc&start=462 |
||||
Jag sparar mest på trasiga saker som:
16 krokiga ventiler Ett brustet växellådsfäste (hård landning) En trasig kil till kamremsdrivningen Packningsklisterslamsa som lossnat från trågpackningen (den motorn höll tre mil) En punkterad kylare (pajade i oslo, körde hem med trasig kylare...) _________________ Mvh Micke Holmström aka Vitakadetten Längtar tillbaka till ringen! |
||||
Appropå saker i motorn...............jag köpte en motorcykel där förra ägaren tappat oljepåfyllingslocket. För att ta sig hem, tog han av sig strumpan och stoppade i hålet. När han kom ha var srtumpan borta och han trodde att han tappat den. Jag har aldrig sett en oljepumpsil som varit så tät.........av söndertuggad strumpa. ![]() _________________ Håkan Carlsson 070-57 323 57 Bil: BMW e36R TimeAttack https://rejsa.nu/forum/viewtopic.php?t=49630&postdays=0&postorder=asc&start=462 |
||||
Re: Kul, udda, sällsynta grejor på hyllan
Retas lite? ![]() ![]() ![]() Jaguarfälgarna är ju helcoolt! Finns en kille som tävlade med en viss M3 E30 DTM. Han hängde upp en framskärm från en äkta DTM '92:a i trappan hemma hos sig, gick visst inte riktigt hem hos den äkta hälften. (Han hade förövrigt en dekal på racebilen "Att titta på dressyr är som att se på när målarfärg torkar" - Gissa hustruns fritidsysselsättning ![]() _________________ J0hanC@rlström Mini Cooper JCW -19 BMW i4 M50 |
||||
"Gick hem och gick hem..." det var väl den tillhyffsade formuleringen/beskrivningen av vad för ord som sades... Skärmen hamnade på kontoret dock. "Det är f*n mitt kontor, så där hänger jag vad jag vill!" Klart vettigt istället för en Rembrant tex. ![]() ![]() Sammaperson har även haft en kolfiberspoiler från en DTM -92 liggande. Det skojjiga med den var tydligen att Peeters brorsa köpte den på en en resa till DTM som Peggen anordnade. Winkelhake eller ngn av de andra fabrikskillarna hade stött emot så den spruckit lite. TP var då snabb och la ett "skambud" på den mitt framför näsan på resans arrangör. Han, Peggen, blev "sådär impad" (mildt sagt) när detta var en "senasteskriketmodell" som han suktade efter till sin egen Grp.A-M3:a han hade i SM/NM. ![]() PS Viss reservation för detaljriktigheten på vissa detaljer då det inte är förstahandsupplevelser från egen sida utan berättade storys med STOOOR inlevelse. Det är kul att sitta i en depå och surra livsnödvändigheter... ![]() |
||||
Sveriges enda Ferrari öl tappad av tuborg för leif Wahlström
Till kanonloppet? 196? 197? Givetvis oöppnad men ngt grumlig I övrigt bara vxllådormotordelar mm. Johan Lundberg _________________ Johan Lundberg *BBDB* Ex Marcos 2T EX Marcos 1600 GT Nu Lotus Elise S1 KR1 |
||||
Konstigt! Jag skrev just om denna "DTM-frontläpp" som ett svar i en köpesannons här på forumet idag. Jag vill minnas att brorsan betalde 150 DM för den och hade den sedan monterad på sin Sport Evo. Jo Peggen hade sett rätt snopen ut, när han kom släpandes med frontläppen till bussen. Kul souvenir från den resan kan man säga! ![]() _________________ Peeter Pahv Ringenfantast, som numer leker med en Mini JCW -08. ![]() |
||||
Världen är bra liten ibland...men att vi skulle skriva om samma kolfiberdel, samma dag, känns nästan lite väl bra.
![]() |
||||
Bortsett från en hjulmutter från Jordan så står det en kolv till en AMC 360 med tillhörande ventiler och hydrauliska lyftare i bokhyllan. De blev över när jag renoverade en motor.
_________________ Man kan inte ha samma bil hela livet! |
||||
...jag har ett par rasade drev och en öppen diff från Silverpilens originallåda...och ett 30-tal pokaler från den radiostyrda eran.
![]() /J |
||||
Kan det vara Sten Jarl? _________________ ///Mvh Sören Hall (fd Kristensson) "Raksträckor är bara en transport till nästa kurva" |
||||
![]() ![]() ![]() ![]() Den går lite segt innan den är inkörd ![]() Johan Lundberg _________________ Johan Lundberg *BBDB* Ex Marcos 2T EX Marcos 1600 GT Nu Lotus Elise S1 KR1 |
||||
Kapade du av den cylinder som krånglade? ![]() ![]() _________________ Wer später bremst, fährt länger schnell... |
||||
HAHAHAHAHAHA !!!!!!!! Jaa, man kan ju undra om det kanske inte är dags att reagera Lennart... Undrar du inte varför snurran inte funkar som den ska ??? ![]() _________________ //Hazze owenius S.C.S |
||||
Dom är dyyyyra......... ![]() _________________ Håkan Carlsson 070-57 323 57 Bil: BMW e36R TimeAttack https://rejsa.nu/forum/viewtopic.php?t=49630&postdays=0&postorder=asc&start=462 |
||||
Cirkalisa 40 kkr... ![]() Håller med Johan om Kadetten. Helrätt!!! Hoppas ni kommer i år. |
||||
![]() |
Allmänt banåkaforum
![]() |
1, 2 >> 3 besök senaste veckan (3163 totalt) |