Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |
Våra race- och banåkarbilar BMW 325 -93 [Däck och chassifrågor...] | 1 besök senaste veckan (2714 totalt) |
Jag vet läget, därför känns r-däck mest aktuellt även om slicks är mer ekonomsikt och fantastiskt på sina sätt. Minns min M3 E30 med slicks och det var ibland overkligt. Du som kört mycket E36 Magnus, vad anser du om däckbredd och hjulvinklar? Gällande arrangörer så har jag inte kikat läget helt än men SVKG och Bavaria är två jag garanterat kommer köra med och jag är införstådd vad som gäller hos respektive. _________________ Mathias Pelkonen |
||
Kul att du är tillbaka
En polare till mig, som har bra koll på bitarna. Läs hans tråd https://rejsa.nu/forum/viewtopic.php /AL _________________ A1exander Wi1borg M2F87 Competition + iD4 Sodi DD2 |
||
Finns 17x9 med ET runt 20 nånting från E39 m-sport, men det är bara bakfälgarna som är 17x9. Passar perfekt på E36 med lite camber och ev. lättare skärmvalsning. Passar bra upp till 245-or på dem.
Toe och camber kan du ju justera individuellt på E36 bakvagnen så det är ju bara att ställa in det du vill ha. Själv kör jag med 1 mm toe in totalt för bakvagnen och ca 3 grader camber och upplever att jag har en väldigt lättkörd och välbalanserad bil, men det är ju mer än hjulvinklarna som spelar in. Har du kollat över bussningar och infästningar till din bakvagn, låter inget vidare med det beteendet du beskriver? _________________ /Mvh M|cke F@.gner |
||
De där med toe bak är en sån där klassisk sak som är lätt att få fel och svår att få bra. Kör man 0-toe bak så kan det (oftast) inte bli fel. Jag trycker alltid man ska börja med det, och sen bara ändra det om man känner att man behöver. Alla bilar är olika, alla bilar behöver olika hjulinställningar på bana. Val av dämpare, fjäderhårdhet, krängningshämmare, bredd på däck med mera påverkar ju balansen på en bil.
_________________ Torbjörn Nyberg |
||
Våra race- och banåkarbilar BMW 325 -93 [Däck och chassifrågor...] | 1 besök senaste veckan (2714 totalt) |