Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande
Allmänt banåkaforum
Gör din bil garanterat över 300+?
2181 besök totalt
Qvarnis
Stockholm
Här sen Dec 2002

Trådstartare

Gillar du att resa och vill vara med på film, isf ska di maila mig ASAP på jocke@itsfun.nu Detta gäller:

High octane från Nya Zeeland är här och gör fn en film som ska heta High octane Scandinavia, släpps i feb -05. På torsdag ska jag och några norrmän ner för att göra ett toppfartstest på autobahn i gryningen på söndag samt köra på Nurburgring på måndag som ska filmas.

Nu söker man ytterligare en svensk bil som vill följa med och som kan köra autobahntestet och om så önskas på Ringen måndag. Kravet är att bilen GARANTERAT gör en bit över 300+ och att den som ska köra vet vad han sysslar med och att bilen har "det" där extra som gör sig på film. Alla utgifter = Resa, färja, hotell mm står dom för.

Vet du till 110% vad du sysslar med och är 120% säker på att din bil fixar detta maila mig återkommer jag snarast med ett besked till dig om du kan hänga med. Vi åker tors em/kväll från Helsingborgs färjeläge och hemma måndag/tisdag beroende på om du vill köra på Ringen elr ej.

Malmö
Här sen Feb 2004

om det är intressant med en 944 turbo cup i brist på annat hänger jag gärna på. Men den toppar iofs bara ~280 knyck i verklig fart.

Stockholm
Här sen Dec 2002

Trådstartare
sweanders skrev:
om det är intressant med en 944 turbo cup i brist på annat hänger jag gärna på. Men den toppar iofs bara ~280 knyck i verklig fart.

Jag har växlat den bil jag ska köra till ca 300 km/h på fullrus vilket är något i underkant men jag har ju så att säga fribiljett eftersom jag hjälper dom fixa bilar, kontakter i Tyskland mm. Men de är ute efter någon riktig dräpare eftersom det ska göras film och publiken så klart är kräsna och vill se top of the line så att säga.

Finspång
Här sen Apr 2003

Göran Malmbergs Hemipantera borde vara klockrent önskeobjekt

Fredrik C
Malmköping
Här sen Nov 2002

Ska man visa upp lite skandinavisk byggkonst så borde väll CCR;n vara ett hett kort .

NS BTG: 9.10.21

Citera
Qvarnis
Stockholm
Här sen Dec 2002

Trådstartare
Fredrik C skrev:
Ska man visa upp lite skandinavisk byggkonst så borde väll CCR;n vara ett hett kort .

Man skulle passerat Koenigseggs fabrik på vägen ner men sedan blev det lite diskussioner om de ens skulle få se en bil som gick för egen maskin så de hoppade av att filma hos dom så jag antar at de inte är intresserade av att vara med på autobahn då heller?

Kalmar
Här sen Nov 2002

Hjälpmoderator

Har visserligen varit rätt tyst ifrån Anders sida i år, men

https://rejsa.nu/forum/viewtopic.php?p=117944&highlight=#117944

borde väl kunna platsa?

Time Attack, är inte det bara en tidsträning?
Citera
Fredrik C
Malmköping
Här sen Nov 2002

Qvarnis skrev:
Fredrik C skrev:

Man skulle passerat Koenigseggs fabrik på vägen ner men sedan blev det lite diskussioner om de ens skulle få se en bil som gick för egen maskin så de hoppade av att filma hos dom så jag antar at de inte är intresserade av att vara med på autobahn då heller?

Trist ...

NS BTG: 9.10.21

Citera
MatroxMGA
Skåne
Här sen Okt 2003

Qvarnis skrev:
sweanders skrev:

Jag har växlat den bil jag ska köra till ca 300 km/h på fullrus vilket är något i underkant men jag har ju så att säga fribiljett eftersom jag hjälper dom fixa bilar, kontakter i Tyskland mm. Men de är ute efter någon riktig dräpare eftersom det ska göras film och publiken så klart är kräsna och vill se top of the line så att säga.

Vad kommer du köra för bil??

Philip Lundh
Citera
Johan Meissner
Stockholm
Här sen Jan 2004

MatroxMGA skrev:

Låt mig gissa på en sån här:

Skåne
Här sen Okt 2003

jag tänkte det, blev lite osäker när jag läste att bilen ifråga var växlad till 300.....

Philip Lundh
Citera
Qvarnis
Stockholm
Här sen Dec 2002

Trådstartare
MatroxMGA skrev:
Qvarnis skrev:
sweanders skrev:

ITSFUN2 Porschen. Det ska filmas på Ringen på måndag. Hoppas kunna åka under 8 minuter.

Stockholm
Här sen Dec 2002

Trådstartare
MatroxMGA skrev:
jag tänkte det, blev lite osäker när jag läste att bilen ifråga var växlad till 300.....

Vi har två utväxlingar/lådor. Teoretiskt 300 resp 345 km/h.

Här sen Mar 2003

Carapi,s gammla krigare, den är väl typ snabbast.......
Citera
Jens Pettersson
Ramnäs
Här sen Feb 2003

hej,f-n att inte RUF:en är klar

2181 besök totalt
Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande