Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande
Våra race- och banåkarbilar
BMW M140i xDrive -17 Ringen helgen v.26
<<   1, 2
1 besök senaste veckan (16201 totalt)
E.Svensson
Askersund
Här sen Apr 2010

Trådstartare
Tack för alla tips!
Behöverbe chefen om både förskottssemester samt lön om jag ska hinna allt

Dessvärre så e han en bitter jäkel så får nöja mig med det lilla...

Har tittat lite på kartor och fastnat för en väg som heter ss44 och ss44bis.
Har inga som helst fler referenser till att detta verkar vara en bra väg än google maps

Antingen så åker man samma sträcka tillbaka sen (ca 12 mil) eller så gör man en rundsväng av den.

Under tiden jag skriver detta så googlar jag på vad det där "timmelsjoch", som ligger där, är för något.
Visar sig vara världens högst belägna motorcykelmuseem!
Timmelsjoch Pass heter det visst...

Det får det bli!

Kör M140i xDrive
Körde M3 e46 imola
Citera
E.Svensson
Askersund
Här sen Apr 2010

Trådstartare
Dags för en liten uppdatering... känns nästan dumt att ha bilen här då den fortfarande inte fått hittat ut på banan...

Suget är sjukt stort speciellt efter att sommardäcken åkte på (mpss) och man upptäckte vilket trevligt grepp och driv det faktiskt är i bilen trots avsaknad av "riktiga" diffar och tuffare hjulvinklar...
Accelerationen går heller inte att jämföra med m3an... det går så in i h-vete... Vill verkligen ut å känna vad den går för...

Problemet nu e ju bara det att bilen e lite för dyr för att skriva av om man skulle sätta den i ett räcke... Så håller verkligen tummarna för att Bavariaracing ska få till ett samarbete med BMW OF thumbs up

För er som gillar Estorilblå så bjuder jag på några nytagna bilder

Sen så är även boende bokat i Wimbach fre 30/6 till mån 3/7, ska ge mig på några varv på ringen är tanken
Om någon härifrån är där den helgen så säg gärna till, tar gärna ett passagerarvarv eller 2 för att få bekanta mig med banan alt. får med någon i min bil.
En öl på kvällen å en massa bilsnack säger jag heller aldrig nej till

Kör M140i xDrive
Körde M3 e46 imola
Citera
Tord
Ekerö
Här sen Jun 2004

Tjena Erik!

Tror bestämt att jag mötte dig igår. Jag körde bara ett varv och det var snorhalt, hade varit bra med xdrive som du har i din. Jag har även runflatdäcken som lämnar en del övrigt att önska när det gäller våtgrepp...

Göteborg
Här sen Nov 2002

Mötte..? Hur halt var det på banan egentligen?

BMW 330i -05
Citera
E.Svensson
Askersund
Här sen Apr 2010

Trådstartare
Re:

Tord skrev:
Tjena Erik!

Tror bestämt att jag mötte dig igår. Jag körde bara ett varv och det var snorhalt, hade varit bra med xdrive som du har i din. Jag har även runflatdäcken som lämnar en del övrigt att önska när det gäller våtgrepp...

Bättre sent svar än aldrig! 😂

En grå 140? Vinkade som tusan när jag såg att den var svenskregistrerade så det var nog allt mig du mötte

Hade jag inte haft xdrive hade jag nog knappt vågat gasat... snorhalt Menmen tog ju oskulden allafall

Kör M140i xDrive
Körde M3 e46 imola
Citera
Våra race- och banåkarbilar
BMW M140i xDrive -17 Ringen helgen v.26
<<   1, 2
1 besök senaste veckan (16201 totalt)
Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande