Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |
![]() |
Allmänt banåkaforum
![]() |
1, 2 >> 5308 besök totalt |
Sportsystem till Porsche GT3
Hej! Är på jakt efter en GT3 och har lite funderingar på ett sportavgassystem. Har kört GT3 tidigare och känner kanske att ett vassare ljud behövs. Har ni några rek. på tillverkare, RUF, Gemballa, TechArt, original etc....?? Ljudmässigt, vilket föredrar ni? Har redan varit i kontakt med RUF men de hade tyvärr ingen ljudfil förtillfället. RUF är väl annars väldigt väl ansedda och har mkt hög kvalitet?? Är ute efter något riktigt häftigt ![]() Tips på andra porsche forum förutom vår svenska sida? Tack! ![]() _________________ mvh Philip Lundh |
||||||||
om du vill ha mer ljud är du välkommen att åka till malmö och försöka besikiga den.. får du rätt person kommer du garanterat åka därifrån med ett trasigt avgassystem
![]() ![]() |
||||||||
Re: Sportsystem till Porsche GT3
Ring till AceCompetition(Borås) 033-141714 de är återförsäljare av Manthey Racing. De har ett system som enligt utsago ska låta underbart. www.manthey-racing.de www.ace-competition.com _________________ driver - Thomas Thuresson Porsche 964 C2 -90 |
||||||||
Jag hade ett avgassystem på min porsche som lät underbart. Men ändrar man det minsta från original så klarar man inte bullerkraven på banorna och då är det inte så kul längre. Så jag fick byta tillbaka till original.
![]() |
||||||||
Ja det är ju den dystra sanningen.... Kraven är ju redan hårda som dom är och det finns inget som talar för att kraven lättas upp utan snarare tvärt om. Tänker på dom två GT3 RS som hade sportavgassystem installerat och kom till Kinnekulle, bilarna "ylade" så att man fick gåshud men dom fick inte vara med på banmötet. _________________ ![]() Staffan Bergholm, 911 TURBO -91 |
||||||||
Tack för era svar! Bullerkrav är ju något som man måste tänka på, helt klart. Som det nämndes, original låter ju skönt det också. Tänker på Ferrari 360 samt Stradale, dessa bilar låter ju väldigt skönt (högt), undrar hur de hanterar bullerkraven.
Mkt att tänka på ![]() _________________ mvh Philip Lundh |
||||||||
Jag tror att dessa "ylande" GT3 RS'er hade Manteys system.
Jag vet att minst en av dem ska ner till Mathey i tyskland för att försöka få den lite tystare för att klara av bankraven. Lite fånigt att systemen är godkända för gatbruk men inte på racebanorna.....? ![]() _________________ driver - Thomas Thuresson Porsche 964 C2 -90 |
||||||||
tror ni inte att det ofta räcker med att hålla igen där de mäter ljudnivån? Jag vet att när man har kört med bland annat RR så rek. de att man håller igen på vissa avsnitt (vissa bilar, som Stradale).
Ingen som har något ljud ifrån ett Manthley system? Hörde deras tävlingsbilar på ringen i sommar men det är troligtvis inte samma. _________________ mvh Philip Lundh |
||||||||
Sitter det även på de sportsystem som monteras original på 911. Är dock osäker om det är identiska system på GT3 och GT3 RS som på C2, C4, etc. http://www.porsche.se/cl/accessories _________________ ![]() |
||||||||
Har också läst om detta sportsystem. En väldigt bra funktion är ju att man har en knapp att reglera ljudnivån......någon som vet om det låter bra? _________________ mvh Philip Lundh |
||||||||
Nej, tyvärr passar inte det systemet på en GT3:a. Porsche har inget att erbjuda heller utan det är eftermarknad som gäller. _________________ Anders T |
||||||||
Det låter underbart! Men, som Anders T skriver, det fungerar tydligen inte till GT3. ![]() _________________ ![]() |
||||||||
Det kunde jag tänka mig eftersom GT3 har ett annat system som original. Tror tom att jag kollade upp det för ett tag sedan. Ingen som har något ljud från Manthley?? _________________ mvh Philip Lundh |
||||||||
Mantheys system görs av Europipe. Finns några videoklipp på deras site som jag antar innehåller ljud oxå. Sök på rennlist.com och rennteam.com också där diverse folk installerat europipe och jag har för mig att det finns ljudfiler oxå. _________________ Anders T |
||||||||
![]() |
Allmänt banåkaforum
![]() |
1, 2 >> 5308 besök totalt |