Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |
![]() |
Allmänt banåkaforum
![]() |
<< 1, 2 2311 besök totalt |
Såg du fotbollen där Zlatan gav en holländare en onödig eftersläng med armbågen i ansiktet när domaren inte såg nåt och han därför undgick straff. Är ett sånt system också horribelt? Jag har lite svårt att förstå det här med absolut rättvisa i idrott där domare gör bedömningar. Byt ut domarna om de gör för mycket fel, men felaktiga domslut kommer alltid att finnas så vad är det att vara upprörd över? _________________ /Anders Ytterström #24, #64, #88 |
||||
Var har du hört/läst att Göransson var den ende i startfältet som saknade kamera i bilen? _________________ /Anders Ytterström #24, #64, #88 |
||||
Vet faktiskt inte hur STCC gör , men vi i SLC när vi har stående start (JSM Volvo S40 Challenge) så har vi en person till varje startruta som först hjälper föraren stanna på exakt rätt ställe och sen håller koll på just den föraren så han inte gör en tjuvstart. Så en person per förare har vi iaf. |
||||
Fredrik, för att återknyta lite till vad du skrivit på Svart Masken så kan jag väl säga att det inte är så att jag kräver att alla racingserier i hela Sverige skall införa kameror och liknande dyr utrustning för att kontrollera domslut. Men det är ju lite fånigt att inte använda sig av all möjlig och tillgänglig information innan man tar ett beslut, för att få en så jämn och rättvis bedömning det bara går. STCC med sitt samarbete med medierna borde ju om någon kunna erbjuda ett betydligt bättre underlag för domslut än de visat sig kapabla till i just detta fall.
|
||||
Det var Göransson som sade att det var första gången på hela säsongen som han inte hade en kamera i bilen (och det stod på Zatzy ![]() |
||||
Fotbollen är ju ett bra exempel på att de kan ändra bedömningar i efterhand, iom Tottis avstängning i 2 (eller något sånt) matcher för att han spottade på en dansk. Zlatans armbåge var nog knappast matchavgörande, särskilt inte på ett längre perspektiv (iom att Sverige åkte ut tidigt). |
||||
Rent tekniskt är det inte speciellt svårt att fixa något automatiskt system..... men som alla sådana system så kräver det att någon tar hand om dom och framförallt sköter om det så att det FUNKAR..... Och så är dom inte gratis. men kamerabilder är inte alltid lätta att tyda rätt, eftersom en kamera visar sanningen från bara det hållet.... (vilket ju alla vet som har tittat på F1 på TVn, från en vinkel kan det se ut som förare X gör jättetavlan och från en annan kameravinkel är det förare Y som är jätteskyldig.... (oftast en Ferrari i verkligheten typ i Monaco's tunnel ![]() Sen har det väl inte varit något stort bekymmer innan den här händelsen, så att vara efterklok är väl alltid lättast ![]() |
||||
Jag tror att jag hoppas på en förbättring av regelverket till nästa år, för sådana här diskussioner är ju egentligen ganska löjliga.. > ![]() Nåväl, nu har jag väl i stort sagt det jag ville ha sagt (det känns alltid bättre efter att ha skrivit av sig lite), hoppas ni har överseende med en del raljerande. ![]() |
||||
![]() |
Allmänt banåkaforum
![]() |
<< 1, 2 2311 besök totalt |