Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |
Däck för banåka Kumho V70 på 911 | 1 besök senaste veckan (4841 totalt) |
Hej,
Har mycket bra erfarenheter från Kumho V70 som jag kört på min E36 M3 . Hade, av flera olika anledningar, varit pigg på att testa dom på min 996 GT3. Jag har hört lite hit och dit att skuldran inte håller bak på 911, eller i alla fall risk för att dom inte håller. Är det någon som personligen har erfarenheter av detta och isf kan delge dom ? Eller är det bara snicksnack? Med vänlig hälsning. Thomas _________________ Thomas Runebrant Boxster S -01 GT edi Boxster S -04 Race ex Cupra R Ringen Toy II ex M3 E36 BTG 7:51 TF ex 996GT3 CS ex 993TT RS/CS ex 911 -78 3.8l ex |
||||||
Vet att Krister Svahn som kört en del Timeattack kör på Kuhmo V70 på sin läckra 930 med gott resultat.
Han provade även Yoko 048 vill jag minnas men gick snabbt tillbaka till V70. Den är iofs något lättare än en 996gt3.[/img] _________________ /Peter Wärhner Nu: 968CS -93 PCSR 8B Tidigare: 997.2 T -10, 997GT3CS -07 996GT3CS -01 E46M3 -01, Skyline R32GTR, Corsa A 2.0 16V "Jäger", MGB GT -69 |
||||||
Tack för info Lite lättare men med mer kräm. Fler som har någon handfast info? Personligen så anser jag V70, sett till helhets intryck, är det bästa R-däck jag kört på . _________________ Thomas Runebrant Boxster S -01 GT edi Boxster S -04 Race ex Cupra R Ringen Toy II ex M3 E36 BTG 7:51 TF ex 996GT3 CS ex 993TT RS/CS ex 911 -78 3.8l ex |
||||||
Jag har åkt V70 men inte på porsche, däremot har jag kört 996gt3 både på gatdäck Michelin pilotsport och Bridgestone S03A och R-däck MPSC1 och Yokohama A048MH.
Bäst gick den på MPSC1 så länge det var torrt och inte kallare än +15 grader i backen. Den av få nackdelar jag fann med V70 var att man ganska snabbt slet ned de första millimetrarna av mönstret som redan nya är ganska grunt och om man som jag kör till och från bana på samma däck så blir de snabbt (1-2 dagar på bana) för slitna för att klara en nitisk flygande besiktning om man blir stannad av polisen. _________________ /Peter Wärhner Nu: 968CS -93 PCSR 8B Tidigare: 997.2 T -10, 997GT3CS -07 996GT3CS -01 E46M3 -01, Skyline R32GTR, Corsa A 2.0 16V "Jäger", MGB GT -69 |
||||||
Tack för feedback Peter. Jag har provat Cup1, Cup2, Trofeo R och R888 samt ett antal andra mindre bra märken på 911. Av dessa har jag gillat Trofeo R bäst rent körmässigt men som så många andra upplevt att dom slits ganska snabbt. V70 har jag bara kört på M3:an och är mycket nöjd. Även slitagemässigt (sett till bantid och kanske inte vad farbror blå gillar och inte) tycker jag dom hållit mycket bra. Nu sliter säkert M3:an mindre än GT3:an kanske, speciellt bak. Men som sagt, är pigg på testa dom på GT3:an men hört ovan problem från flera håll. Ingen aning om det verkligen är upplevda problem eller nått som snackats upp. Tror fasen det får bli dom till nästa omgång och i 90 compound _________________ Thomas Runebrant Boxster S -01 GT edi Boxster S -04 Race ex Cupra R Ringen Toy II ex M3 E36 BTG 7:51 TF ex 996GT3 CS ex 993TT RS/CS ex 911 -78 3.8l ex |
||||||
_________________ Thomas Runebrant Boxster S -01 GT edi Boxster S -04 Race ex Cupra R Ringen Toy II ex M3 E36 BTG 7:51 TF ex 996GT3 CS ex 993TT RS/CS ex 911 -78 3.8l ex |
||||||
I bak lär det behövas K91, men i fram kan möjligen K61 funka bättre. _________________ "Full fart; spar tid." /Igino Cazzola Blandar italienskt, tyskt och engelskt i en härlig gröt. |
||||||
Har som sagt kört TA 2015 + 2016 med V70A K60 245/305 utan minsta problem med däcken. Medium är ju perfekt till TA, utvarv sen går det ligga på ordentligt 3-5 varv innan det börjar
(Vill man ligga och nöta så kan K90 iaf bak vara bättre) _________________ Krister Svahn Porsche 911 turbo -80 |
||||||
Låter bra! Var nog inne på K90 bak och K61 fram. BTW, cool bild på cool bil _________________ Thomas Runebrant Boxster S -01 GT edi Boxster S -04 Race ex Cupra R Ringen Toy II ex M3 E36 BTG 7:51 TF ex 996GT3 CS ex 993TT RS/CS ex 911 -78 3.8l ex |
||||||
|
||||||
335 _________________ Mvh/Rickard Cornacchini Porsche 997 RSR GT2 |
||||||
Ok, tack för info. Din effekt var ju ganska betydande överstigande min och det har nog viss inverkan kanske...... _________________ Thomas Runebrant Boxster S -01 GT edi Boxster S -04 Race ex Cupra R Ringen Toy II ex M3 E36 BTG 7:51 TF ex 996GT3 CS ex 993TT RS/CS ex 911 -78 3.8l ex |
||||||
Maybe men det sker även på andra, typ m3 orsv som inte har nån effekt.. verkar inte riktigt tycka om vikten ibland, men kör man hårt med däcken tar ju dom slut fort ändå _________________ Mvh/Rickard Cornacchini Porsche 997 RSR GT2 |
||||||
Lite detta som var anledningen till inlägget, har hört detta ryktas lite. Nu har jag inte haft några tendenser på de omgångar jag kört på M3:an men det kanske är för att jag kör så lugnt och försiktigt då Är nog värt ett test även på Gt3:an, kör ju lugnt med den också _________________ Thomas Runebrant Boxster S -01 GT edi Boxster S -04 Race ex Cupra R Ringen Toy II ex M3 E36 BTG 7:51 TF ex 996GT3 CS ex 993TT RS/CS ex 911 -78 3.8l ex |
||||||
Jag kör ju Kumho V70 K91 på min 335a, ca 400hk, 550nm och 1,6 ton (cornerweight finns i min biltråd). Fram (245/35-18) går dom ofta lite varmt men bak (265/35-18) håller dom grymt bra och fästet är kanon. _________________ David Johansson BMW 335i E92 (Alpinweiss) BMW CS Motorsport |
||||||
Däck för banåka Kumho V70 på 911 | 1 besök senaste veckan (4841 totalt) |