Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |
Våra race- och banåkarbilar Porsche 911 3.6 RSR *Proof of life* | << 1, 2, 3 ... 48, 49, 50, 51 >> 18 besök senaste veckan (451441 totalt) |
Tack ska ni ha allihop. Verkligen uppskattat Vi ska försöka att inte vänta 2 år till nästa update Mikael, om 15-20 år sitter dotra inlåst & pappa vaktar med byssa. Först ska eventuella "kompisar" passera garaget & speca upp vad som finns under huven på Audin & dess syfte. Klarar dom inte det åker dom ut med huvudet före Klarar dom det åker dom ändå ut med huvudet före, men bara för att dom var duktiga så öppnar jag dörren åt dom innan jag kastar ut dom
"Någon" hade för mycket tid att slå ihjäl Började med den i stål men var inte nöjd. Svarvade ändstycken, bockade en i Al & borrade nästa 160 hål Totalt 640 borrningar.... _________________ B "barre" Mårtensson Audi urquattro -85 Audi 80 GTE quattro -86 _______________________ SLC Kalmar, ORM AB, Astanders Eng, Kalmar Bläster & lack |
||||||||
Kan ju bero på att det är en underhållande tråd att läsa _________________ A.n.d.e.r.s.:-:.K.l.i.n.g.b.e.r.g AC Cobra 427 S/C Replica Mazda MX-5 NBFL https://rejsa.nu/forum/viewtopic.php?t=92529 |
||||||||
Förstår du vilken press du sätter på oss
Då kommer här lite mer...men ser får det nog räcka för året va, så vi inte skämmer bort er Mitt bildarkiv är inte ordnat efter den logik jag just NU finner logisk, så jag hoppar från rör till vxllåda & motor. Genom att smyga runt med kamera & anteckningsblock nere hos det lokala Porschegänget samt tillbringar dagar surfandes efter information så har vi väl lyckats para ihop saker & ting så som de ska sitta ihop, lyckats finna vart saker ska sitta & hur vi ska få allt att lira. Exempel på detta är allt kring vxllådan inklusive kopplingen. Mycket går att lösa genom att plocka delar från andra modeller & årgångar....men vi jobbar inte så. Det vore säkert allt för enkelt, eller hur? Fäste till kopplingsvajer kommer från Porschevärlden & funkar klockrent. Hydraulisk koppling hade varit möjligt att komponera ihop men får bli ett senare skede. Så länge vi är unga & vältränade kör vi vajer Spridare & brygga är äntligen på plats. Vi testade 964-spridarna & det visade sig att 2 klickade men släppte inte igenom bränsle. Tur att vi bestämde oss för att plocka bort & testa dom med andra ord :/ Efter lite rengöring & motion så fick vi liv i dessa. Däremot uppgraderade vi spridarna till SAAB-spridare. Nu ska vi se om jag minns rätt här 964-spridare ligger på 90% duty cycle redan vid 250hk enligt flertalet uträkningar. BOSCH anger 201cc/min @3bar & på 964:an är trycket 3,8bar. Spridarna bottnar därmed vid ca 275hk @ 3,8bar. SAAB:s spridare ligger på 81% duty cycle vid 275hk @ 3,8bar BOSCH anger 248cc/min på dessa. Med bränsletrycksregulator & BBL kan vi lätt justera till önskat tryck om så krävs Fortysatt trevlig helg _________________ B "barre" Mårtensson Audi urquattro -85 Audi 80 GTE quattro -86 _______________________ SLC Kalmar, ORM AB, Astanders Eng, Kalmar Bläster & lack |
||||||||
Ingen av mina spridare öppnade! Skickade iväg dem på renovering, men majoriteten gick inte att rädda...
Ersatte med bosch "Volvo" spridare som klarar en bra bit över 300 hästar. _________________ Magnus Wennerberg Porsche 911 Targa -77 (originalish) Porsche 911 Coupe -69 (busbil för bana) Porsche 924 -79 (busbil för gata, EFI och Turbo) |
||||||||
Skitbra att det finns tillgängliga alternativ ....mene jag anar lite psykning här nu Så det kommer sluta med att det är Volvo mot Saab, Svart mot vit, "racebil" mot "daily driver" _________________ B "barre" Mårtensson Audi urquattro -85 Audi 80 GTE quattro -86 _______________________ SLC Kalmar, ORM AB, Astanders Eng, Kalmar Bläster & lack |
||||||||
Ha, ha. Nädå, volvo är precis lika ointressant som saab Men spidarna fanns tillgängliga på skroten och av en modern typ med 4 hål. Fast svart räjsbil är coolare,,,, Speciellt med guldstripes, _________________ Magnus Wennerberg Porsche 911 Targa -77 (originalish) Porsche 911 Coupe -69 (busbil för bana) Porsche 924 -79 (busbil för gata, EFI och Turbo) |
||||||||
Har svarta räjsbilar med guldstripes några siffror gällande effekt/vikt eller ska vi ta det på matchdagen Jag vågar väl påstå att Fias bil kommer ha lägre effektsiffra (till en början) än din men god damn om inte hennes blir lättare _________________ B "barre" Mårtensson Audi urquattro -85 Audi 80 GTE quattro -86 _______________________ SLC Kalmar, ORM AB, Astanders Eng, Kalmar Bläster & lack |
||||||||
Det har den 1110 kg med mig i och 3/4 tank på vägvågen vid dämmet. Ska väl göra en invägning till våren så jag får nogannare siffror. Jo jag har effktsiffror också.... Klart godkända, hade inte fixat dem med original spridare om man säger så. _________________ Magnus Wennerberg Porsche 911 Targa -77 (originalish) Porsche 911 Coupe -69 (busbil för bana) Porsche 924 -79 (busbil för gata, EFI och Turbo) |
||||||||
oooh, god damn. impressive, impressive in deed Vi inflikar med ett annorlunda inlägg idag. Vi har nämligen varit på besök hos ett företag nere i Polen, vid namn Carbone Poland / car-bone.pl. Vi hade vägarna förbi & bestämde oss för att kika in en snabbis.....en snabbis som blev till timmar Det lilla vi sett av firman på ebay var kanske inte så imponerande, men holy turbines vilket ställe att besöka Porsche från golv till tak & allt från karosser till minsta lilla pinal. Renovering av knappar & vred, paneler, instrument, pimpning av inredning. Allt från original till outlaw/hotrod. För egen del beställde vi en komplett uppsättning dekaler till Fias bil, men besöket gav mersmak En dold liten diamant inte långt hemifrån. Allt finns inte på deras Facebook-sida & hemsida. Söker ni nåt så skicka mail & fråga. Hälsa från oss _________________ B "barre" Mårtensson Audi urquattro -85 Audi 80 GTE quattro -86 _______________________ SLC Kalmar, ORM AB, Astanders Eng, Kalmar Bläster & lack |
||||||||
Japp, tomten kom tidigt i år igen & vilket paket...mumma.
Nu måste vi få tummarna ur & fixa klart i garaget så vi har plats att gjuta i vinter. VI behöver fixa framskärmarna, vingar bak (plural ja), designa om bakre spoilern till RSR-stil, carnards, front splitter...& jag behöver klona mig själv PS. ni har inte missat den skräddarsydda modellbeteckningen va DS. Ett stort tack till Kamil & grabbarna/tjejerna på Car-Bone Polen Trevlig helg Christmas came early this year...AGAIN And what a nice package indeed. Now we have to get to work cleaning out the garage so we have room enough for fiberglass & carbon production during the winter. We need to make new front fenders, rear wings (more than one yes), re-design the rear spoiler RSR-style, carnards, front splitter....& i need to clone myself PS you didn't miss the custom model name ey DS. A big thanks to Kamil & the guys & girls at Car Bone Poland for the decal kit _________________ B "barre" Mårtensson Audi urquattro -85 Audi 80 GTE quattro -86 _______________________ SLC Kalmar, ORM AB, Astanders Eng, Kalmar Bläster & lack |
||||||||
Till en aningen efterlängtad bild då kanske. Fälgarna
Centrumvända RH Cup split 18" med vitlackerad ytterbana. Ytterbana kan framöver komma att bli högglans...men inte i nuläget. Vi stannade vid vitt & föll för det...men är väl inte riktigt 100% säkra på att detta är det absoluta slutresultatet. Love it or hate it....men så blev det. Vill vi ändra på det så är det inte svårt. Vi "ser" hur slutresultatet kommer se ut men ni får helt enkelt vänta Fälgarna/hjulen sitter tight med risk för närkontakt om man justerar hjulvinklarna fel eller sänker för mycket. Om vi får plats med 18" fram låter jag vara osagt men det ser lite illa ut i dagsläget. Risken är att damen kommer sno till sig mina diton i 17"-utförande...& med det få lite retrostuk på bilen också. Vi får väl se när framskärmarna väl är klara. Ha en trevlig kväll allihopa _________________ B "barre" Mårtensson Audi urquattro -85 Audi 80 GTE quattro -86 _______________________ SLC Kalmar, ORM AB, Astanders Eng, Kalmar Bläster & lack |
||||||||
https://www.facebook.com/carbonelive _________________ /Peter Wärhner Nu: 968CS -93 PCSR 8B Tidigare: 997.2 T -10, 997GT3CS -07 996GT3CS -01 E46M3 -01, Skyline R32GTR, Corsa A 2.0 16V "Jäger", MGB GT -69 |
||||||||
_________________ Sofia B *********************** Porsche 911 3.6 RSR *********************** Ågrens Polyester & Epoxyprodukter, Kalmar Bläster och lack. ORM Kalmar |
||||||||
Nänänä, 1,5 år mellan uppdateringarna verkar vara ganska lagom. Risken är att ni blir bortskämda annars Magnus, har du blivit nåt klokare vad gäller auspuff? Du började med 2" om jag minns rätt? Andra får gärna inflika gällande storlek på headers/avgassystem. Alla tips mottages gärna _________________ B "barre" Mårtensson Audi urquattro -85 Audi 80 GTE quattro -86 _______________________ SLC Kalmar, ORM AB, Astanders Eng, Kalmar Bläster & lack |
||||||||
Japp, 2", 2st små ovala rakt igenom Biltema dämpare per bank. 2 90 graders böjar och 1 180 graders böj per bank för att få ihop dem. Den är ganska tyst, toppeffekten är bra, men jag tror att jag tappar effekt efter max. Det droppar av efter 6400, kammarna borde hålla i bättre upp mot 7000. _________________ Magnus Wennerberg Porsche 911 Targa -77 (originalish) Porsche 911 Coupe -69 (busbil för bana) Porsche 924 -79 (busbil för gata, EFI och Turbo) |
||||||||
Just ja, så var det ja. Det jag fått fram, genom att lusläsa Pelikanforumet & rennlist samt efterfrågat i egen tråd: Primärpipor 1 5/8" & omkring 31" +/-1" långa. Sekundärrör/avgassystem 2,25" Detta för en standard-ish 3.6-maskin. Våra 964/993-headers har ID 1,5" (1 5/8") & funkar för ändamålet....mene, det ihop med en oljetank bak medger inte så mycket svängrum för avgassystem Men jag tror vi löst hur göra....kanske... 2" stryper för mycket, 2,5" ger bäst toppeffekt men dåligt mellanregister (vridmoment) 2,25" ger bäst mellanregister men sämre toppeffekt jämfört med 2,5" Detta fanns på bänkningspapper på pelikanforumet. Skillnaden i vridmoment, i mellanregistret, mellan 2,25" & 2,5" var ca 15Nm, till fördel för 2,25". Problemet nu är att jag inte kan hitta den jäkla tråden Så efter att ha gått & velat, luskat & läst, så ska vi nu beställa en hög med rostfritt & börja svetsa Nuvarande 964/993-headers [/img] _________________ B "barre" Mårtensson Audi urquattro -85 Audi 80 GTE quattro -86 _______________________ SLC Kalmar, ORM AB, Astanders Eng, Kalmar Bläster & lack |
||||||||
Våra race- och banåkarbilar Porsche 911 3.6 RSR *Proof of life* | << 1, 2, 3 ... 48, 49, 50, 51 >> 18 besök senaste veckan (451441 totalt) |