Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |
![]() |
Nürburgring
![]() |
1698 besök totalt |
Nu har jag aldrig kört på
![]() _________________ /// Mvh Ferenc Papp ![]() |
||||
http://www.nordschleife.no scrolla ner en bit på sidan
http://w1.480.telia.com/~u48017326/b _________________ /// Mvh Ferenc Papp ![]() |
||||
Har du en riktigt ordentligt snabb bil lägger du till ca 20 sek så får du ca tid på fullt varv. Men då får du nog åka närmare 300 än 200 i slutat på rakan. _________________ Joachim Qvarnström |
||||
Använde samma referenspunkter som de vackra bilderna, och som blåbär, för första gången nere i paradiset, fick jag till tiden 10.35.
Jaja, jag vet att det inte är mycket att komma med i dessa kretsar, men å andra sidan är den tiden tagen med en SAAB 93 Aero. Jag måste även få bortförklara mig med att det var två olyckor på sträckan vilket betydde safetycar, samt beläggningsarbeten i backen mellan Adenauer-Forst och Metzgesfeld. (Det är väl där det finns en påfart från Adenauer?). ![]() Ash nazg durbatulûk, ash nazg gimbatul, ash nazg thrakatulûk agh burzum-ishi krimpatul. Abz ![]() _________________ Anders Berg Nybliven pappa som inte vet när dottern eller hennes lillebror låter honom åka till NS härnäst... |
||||
Vid närmare eftertanke bör vi nog modifiera det gamla antagandet att Gantry-Bridge e 23s med en GT3:a(fy på dig Hr Jonsson ;) ), om du t.ex. kollar videon med M3GTR:en fr 24H tar den 23-24s o det med 500hk och slicks(dvs högre utgångshastighet Galgenkopf), antar att gatbil med 300-400hk tar 25-30s vilket gör t.ex Sportautos tider respektablare när man jämför med egna BTG-tider. _________________ Christer Hallgren, München/Tält vid Kallenhard:) |
||||
Jag har all respekt för SportAutos tider - men de avser dock inte hela varvet. Beträffande BTG vs fullt varv så vill jag minnas att 23 sekunder var Jörunds kalkyl för mc. Jag själv vill tror att jag räknade med 25 sekunder men det var ju ett tag sedan jag ägnade åt avancerad matematik så jag kan mycket väl ha glömt. Detta baserade jag på en video med en 300 hk 996 som gjorde sträckan på 26 sekunder och sedan drog jag bort en sekund på grund av stående start på sträckan bron till Hohenrain. Allt detta taget fritt ur minnet. När man jämför med racebilarna så är det nog så att det trots allt inte går så där extremt mycket fortare än gatbilarna eftersom de har rejält med vingar och ibland kort utväxling. Tidsskillnade vi talar om är ca 3 sekunder, dvs ca 12%, vilket på snitthastiget skulle göra 240 vs 270. Inte orimligt. Men, vem f-n bryr sig om hur fort det går rakt fram! ![]() _________________ Med vänliga hälsningar Anders Jonsson |
||||
J-vligt knepigt o fixa en bra BTG-tid om du inte bryr dig om hur fort det går rakt fram ![]() Vilken camber blir det i nästa race förresten. eller trivs du precis som vi alldeles för bra med o ha ursäkter liggande ![]() _________________ Christer Hallgren, München/Tält vid Kallenhard:) |
||||
4 grader fram och lite drygt 3 bak tror jag det blev. Detta är ca en grad mer än vi hade förut. Nu skall det ![]() _________________ Med vänliga hälsningar Anders Jonsson |
||||
![]() |
Nürburgring
![]() |
1698 besök totalt |