Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande
Skruva banåkabil
Ultraljudstvätt?
2087 besök totalt
chellquist
Umeå
Här sen Mar 2004

Trådstartare
Ultraljudstvätt?

Halåjj .
Jag har fått låna en ultraljudstvätt över helgen och tänkte rengöra lite spridare och spjällhus. Någon som har gjort sånt förr och kan beskriva fallgroparna.

1. Lämplig vätska? Temp?
2. Dränker man hela spridaren ? och hur länge?
3. Klarar sej packboxar och gummidetaljer eller ska bara metall ner i badet?

tackar på förhand

paz
Stockholm
Här sen Jan 2004

Har kört hela förgasare i ultraljudstvätt ibland och det verkar funka. Jag tror att kemisk ren bensin är rätt melodi för dig och dina spridare.

/ Pär

Umeå
Här sen Nov 2002

En kompis har en spridar tvätt ....och som den funkar så stoppar men ner spridarna
i en skål med nån vätska..vet inte vad , men sen så är ju spridaren kopplad till en kabelhärva
som kommer från tvätten så att sprideren öppnas och stängs hela tiden medans den tvättas.

chellquist
Umeå
Här sen Mar 2004

Trådstartare
ok tackar för svaren. Nu körde jag bara metal, spjällhus och axlar å sånt. Funkade faktisk grymt bra det blev rent och fint på ställen som man inte kommer åt thumbs up . Med risk för att bli idiotförklarad men mac prickbort blev vätskan som nyttjades Sen ett bad i nafta så det blev skinande rent. En miljard tandborstar skulle ju inte göra ett bättre jobb

Det framgick av instruktionen att vätskor men mindre än 100graders tändpunkt var riskabelt så jag struntade i spridarna och bensin och sånt. Det kan ju vara klokt att lämna iväg för tvätt och matchning så man riktigt vet vad dom flödar inbördes

640k
Stockholm
Här sen Okt 2003

Hmmm... Hjälp en mindre vetande! Alltså - En ultraljudstvätt tvättar väl i huvudsak på utsidan och hål / hålrum som inte är allt för små? Som namnet säger så är det ju iofs "ultrakorta" våglängd men den måste väl ha tillräckligt med vätska / plats att verka i? Får den det inuti i en spridare eller kan man skruva isär en spridare?

Det Super7 skriver verkar ju fiffigt - att man samtidigt kan koppla in den under tvätt.

Jag har sökt på forumet efter något ställe (helst i Stockholm) där man kan lämna in saker & ting "på tvätt". Hittade ingenting... jag ska prova att googla lite också men om jag inte får träff här heller - vilken typ av firmor / rubrik ska man söka på om man ska ta hjälp av "gula sidorna"?

Täby/Sthlm
Här sen Feb 2003

640k skrev:

Jag har sökt på forumet efter något ställe (helst i Stockholm) där man kan lämna in saker & ting "på tvätt". Hittade ingenting... jag ska prova att googla lite också men om jag inte får träff här heller - vilken typ av firmor / rubrik ska man söka på om man ska ta hjälp av "gula sidorna"?

grannen jobbade förut på finmekansik verkstad, de hade ultraljudstvätt.. kanske nått att kika på.

Hellre Nürburgring än vigselring
Citera
Skruva banåkabil
Ultraljudstvätt?
2087 besök totalt
Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande