Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |
![]() |
Skruva banåkabil
![]() |
2087 besök totalt |
Ultraljudstvätt?
Halåjj ![]() Jag har fått låna en ultraljudstvätt över helgen och tänkte rengöra lite spridare och spjällhus. Någon som har gjort sånt förr och kan beskriva fallgroparna. ![]() 1. Lämplig vätska? Temp? 2. Dränker man hela spridaren ? och hur länge? 3. Klarar sej packboxar och gummidetaljer eller ska bara metall ner i badet? tackar på förhand _________________ Christer Hellquist BMW 2002 -73 iT MSx |
||
En kompis har en spridar tvätt
![]() i en skål med nån vätska..vet inte vad , men sen så är ju spridaren kopplad till en kabelhärva som kommer från tvätten så att sprideren öppnas och stängs hela tiden medans den tvättas. _________________ Nisse Holmgren Umeå ![]() |
||
ok tackar för svaren. Nu körde jag bara metal, spjällhus och axlar å sånt. Funkade faktisk grymt bra det blev rent och fint på ställen som man inte kommer åt
![]() ![]() ![]() ![]() Det framgick av instruktionen att vätskor men mindre än 100graders tändpunkt var riskabelt så jag struntade i spridarna och bensin och sånt. Det kan ju vara klokt att lämna iväg för tvätt och matchning så man riktigt vet vad dom flödar inbördes ![]() _________________ Christer Hellquist BMW 2002 -73 iT MSx |
||
Hmmm... Hjälp en mindre vetande! Alltså - En ultraljudstvätt tvättar väl i huvudsak på utsidan och hål / hålrum som inte är allt för små? Som namnet säger så är det ju iofs "ultrakorta" våglängd men den måste väl ha tillräckligt med vätska / plats att verka i? Får den det inuti i en spridare eller kan man skruva isär en spridare?
Det Super7 skriver verkar ju fiffigt - att man samtidigt kan koppla in den under tvätt. Jag har sökt på forumet efter något ställe (helst i Stockholm) där man kan lämna in saker & ting "på tvätt". Hittade ingenting... jag ska prova att googla lite också men om jag inte får träff här heller - vilken typ av firmor / rubrik ska man söka på om man ska ta hjälp av "gula sidorna"? _________________ Benny Waenerlund - Audi S3, MTM |
||
grannen jobbade förut på finmekansik verkstad, de hade ultraljudstvätt.. kanske nått att kika på. _________________ // Ludde R Ludde Rosten. Hellre Nürburgring än vigselring |
||
![]() |
Skruva banåkabil
![]() |
2087 besök totalt |