| Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |

![]() |
Inför träffar
2004-09-04 Kinnekulle - En dag på racebanan
|
1, 2 >> 3190 besök totalt |
|
Hej, har anmält mig till detta men är lite skeptisk då det innebär en hel del transportsträcka för mig den helgen (ca 120 mil - ska vara i norra jämtland söndag eftermiddag....). Brukar det bli så man får köra sig nöjd eller blir det typ 4 timmar i kö och en halvtimme körning? _________________ Tord Ringenha11 |
||||
|
Re: 2004-09-04 Kinnekulle - En dag på racebanan
Det senare, fast med en kvarts körning. _________________ /Niße Golf 16V -88 1303S -73 Passat 280 R -18 |
||||
|
Ajajaj, dit åker man inte för att köra bil. Dit åker man för att...
Ja-a, jag vet faktiskt inte.
Själv skall jag dit för att gå på årsmötet i OSC som råkar vara där just då. Du får i bästa fall åka tre varv i en lång kö runt banan efter alltför lång väntan och till skyhög kostnad. _________________ Mvh Micke Holmström aka Vitakadetten Längtar tillbaka till ringen! |
||||
|
Ja detta är inte för dom som VERKLIGEN VILL KÖRA!
Knappt värme i däcken, inte kommit in i flytet och och och... Pust! NÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄ!
|
||||
|
Tror det var Johann som kallade det för En Dag i Depå'n ..
otroliga väntetider för att få köra 3 varv med en kinkig medåkare i form av en licencierad racerförare. K _________________ Kristian Hesselmark EVO'n S Å L D ! |
||||
|
Har varit instruktör på "En dag på/i racerbanan/depån".
Jag gjorde som så att jag under första varvet kollade ifall killen (skriver inte tjejen då jag aldrig åkte med ngn) kunde köra. Kunde han så sa jag det och lät honom åka, kanske gav honom några tips på ngt som kunde förbättras. Om körningen/spårval var helt åt helsefyr försökte jag leda dem in på rätt väg. Lyssnade de inte gav jag blanka fan i det och undvek att åka med dem ngn mer gång. Andra lyssnade och till och med bad om råd angående spårval och de gjorde faktiskt som man sade till dem. Gick förvånansvärt bra för dessa. Men de flesta på detta forum kan förmodligen köra och då kanske det inte är så skoj att köra 4 minuter och sedan stå i kö i X antal minuter/timmar, det finns ju andra alternativ... Ska ni trots detta dit och köra råder jag er att ta det lugnt och hålla avstånd! Släpp av och kör ikapp, har varit ute för situationer där det varit nära att smälla ett flertal ggr då chauffören varit lite för het. _________________ Mattias Nordenström |
||||
|
Jag ska dit... har skaffat mig en "putsbiljett" så att säga för dagen, enda körningen blir till och från banan, inte där...
Sen är OSC's årsmöte då med.
En i OSC gav sig sjutton på att köra så mycket som möjligt förra året... tror att han lyckades spräcka 20 varv iaf under hela dagen... det är itne mycket för att sitta och köa i bilen hela dan... _________________ Fredrik Boivie
Kör nu Lotus Exige S2, tidigare Westfield & andra Lotus |
||||
|
Jag ska dit för att snacka skit och gå på OSC:s årsmöte. Annars skulle jag inte åka dit. Varje är är det någon som kör av smäller in i räcket. Förra året filmade jag Seaten som gick av vid tvkrönet.
_________________ Jonas Jonsson "Kör mest men inte snabbast" Kommentera gärna |
||||
Inte nog med det... den killen som lekte Allan på banan och blåste av där låg sen och rejsade på E20 på hemvägen mot ett gäng andra bilar... trodde han lärde sig något av att köra in i räcket på Kullen, men nejdå... Han lekte vidare på vägen hem... (Jag åkte nämligen en stund innan den karavanen, så jag var oskyldig åskådare till ovanstående) _________________ Fredrik Boivie
||||
|
Det förvånar mig lika mycket varje år att folk ligger och blåser på ner till detta evenemang. Det är ALLTID en poliskontroll någonstans efter E20 i närheten av Götene. Man tycker att ryktet borde sprida sig...
Senast två år sedan blev jag rejält omblåst av två stycken och tänkte, jaja. Mycket riktigt stod de och hade ett allvarligt samtal med farbror blå på rastplatsen några kilometer längre fram. _________________ Gunnar Östlund "Jag kör för att det är kul, inte för att det ska se kul ut" |
||||
Visst är det så. Men du kan väl knappast påstå att En dag på racerbanan är säkrare än något klubbevenemang som tex det GTi-klubben hade den 15 nu senaste? _________________ Jonas Jonsson "Kör mest men inte snabbast" Kommentera gärna |
||||
Jag var bara lite elak
F'låt
Att en Opel får någon mindre blesyr på en GTI/opleträff är ju ingenting mot vad som brukar kunna avverkas på "En dag på racerbanan"! Valet om man vill köra och inte bara "visa upp sig" är väldigt enkelt _________________ Magnus Thomé
|
||||
|
En dag på Racerbanan är en av höjdpunkterna på året
Kan ju vara kul att kombinera att kolla på några av Sveriges fränaste bilbyggen samtidigt som man kan få köra några varv? För er som inte provat rekomenderas ett besök. Flest varv på banan vinner inte alltid. Men kanske tur att inte alla tycker likadant? _________________ Joachim Qvarnström |
||||
|
Attitude motorclub kommer att ha en monter nere i depån på Kinnekulle.
Där har du bla möjlighet att väga din bil på vår smidiga våg. Vi mäter den totala vikt som du kör bilen på banan, och du får även veta hur vikten är fördelad mellan hjulen! Vågen är exakt kalibrerad och du får en akrediterad och godkänd vågsedel utskriven att ta med dig. Det kommer att kosta 50:- för en vägning. _________________ S a m u e l S Porsche 964 C2 - M3 E30 H35-24 - M535 E28 - E9 CSL - M3 E46 - M2 - mfl |
||||
hmm, vägverkets/polisens vågar som finns utplacerade lite överallt i vårt land har funkat för mig.... klart då har jag inte fått vågsedel men jag har ändå koll på totalvikt och viktfördelningen när bilen är "raceklar". Det finns bl a en söder om Jönköping, en stor trafikkontroll plats med massa ljustavlor osv. Jag har dock för mig att där var man tvungen att "tänja" lite på lagen då det satt en skylt framför vågen typ förbjuden infart eller liknande. Nu vill jag ju inte ta kunder från er men... Att jag inte åker till Kinnekulle beror på att jag ändå kommer ha 70 mil bilåka den helgen, lägger inte gärna till 70 mil extra för en kvart på banan... _________________ Tord Ringenha11 |
||||
Den måste jag bara använda! Kommer man få en komplett cornerweight eller blir det bara axelvis? Toppen iaf! _________________ Fredrik Boivie
||||
Javisst. Man får ett protokoll med vikt för varje hjul. _________________ S a m u e l S Porsche 964 C2 - M3 E30 H35-24 - M535 E28 - E9 CSL - M3 E46 - M2 - mfl |
||||
![]() |
Inför träffar
|
1, 2 >> 3190 besök totalt |