| Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |

![]() |
Bilder o videos
Ferrari 360 CS spotted i Lund
|
2 besök senaste veckan (3205 totalt) |
|
Hittade den här skönheten parkera utanför flickvännens lägenhet. Tyvärr var det inte hennes
Stora bromsar! Kolfiberbackspegel
Mera kolfiber.
Ska tilläggas att på denna parkering har jag sett under de senaste två åren, BMW Z9, Ferrari 360 Modena, Ferrari 550 Maranello, Porsche GT3 och nu denna Ferrari 360 Challenge Stradale / Pär _________________ /Pär Nyman |
||
|
För att vara petig så har du nog inte sett ngn Z9 då det är en designstudie från BMW i ett ex (?)...men en Z8 kan det ju ha varit.
Men för att fortsätta på denna underbara bil som ger sådant habegär så är inte bromsarna samma som på Porsche GT2? Brembo levererar väl bromsar även till FIAT Sport...jag menar Ferrari... Jag vill dock ha en röd med CS-stripen på, den känns rätt på ngt sätt.
Den bristande kvaliten mot den GT3 RS jag valde mellan inbillar jag mig att jag inte bryr mig om varje gång varvräknaren passerar 5 000...
|
||
|
|
||
|
Jotack, den har jag sett ett par ggr... ta en check på regnummeret och se att den tillhör...
Aktiebolaget Inkasso...med andra ord maffian Gör med andra ord INGA dörruppslag på den
Här samma bil plus ett par andra roliga hästar (notera den längst fram) i Lund tidigare i sommar:
|
||
Njae, det är det väl inte.... utan det är en kille som är hobby-räjsförare och chef över ett stort finansbolag. Som även åkt lite SLC. |
||
|
|
||
|
Åhhh....jag..ughh..ah...hjärtinfarkt...
Till skillnad från alla bläiga BMW-designer. Tvi! |
||
|
|
||
men... vaf... ... ... ... ...
ok Ferrari kanske är snygga, men let's face it : det är bara en SportFiat med underbara motorer och grymma chassin, snygg design och helt underbar sång osv etc ... _________________ Mvh Jonas 'Folxam' Eklund - Husqvarna 701 Enduro |
||
|
Nu blir det lite OT tror jag bestämt...
Hobbe: Nä, faktiskt inte. Z4an är riktigt snygg från alla vinklar och ser ut som den öppna sommarracer som Z1 och Z3 egentligen skulle ha gjort (men jag tillstår villigt att Z1ans dörrar var stencoola... ). Tredje gången gillt?
Folxam: Men... Nu fattar jag inte...? BMWs nya modeller ÄR ju fula!
OK, så här alltså: Det har gjorts stora och väl dokumenterade undersökningar (med kompositer av kvinnoansikten) huruvida det finns en "generisk" skönhet, dvs om man kan klassificera skönhet och skapa ett ansikte som en kvalificerad majoritet tycker är vacker. Det s k "gyllene snittet" har tydligen en framträdande roll i ett fagert ansikte, eller för den delen en tilltalande design. Det finns alltså en anledning till att fotomodeller ser ut som de gör t ex. Och, för att ytterligare klargöra, om nu en persons blivande fru inte ser ut som en sådan så innebär det naturligtvis inte att ens tilltänkta behöver vara "ful", speciellt inte i den förras ögon. Däremot så kanske dennes utseende inte är sådant att det tilltalar en kvalificerad majoritet. Med det vill jag säga att Ferrari gör vackra bilar, designer som tilltalar en väldigt stor majoritet av betraktarna (jag har ännu inte hört någon på fullaste allvar hävda att en Ferrari är ful). BMWs designer har dock på sistone lämnat utrymme för diskussion huruvida deras bilar är vackra eller inte. Bara där anser jag att de misslyckats. En design kan vara kontroversiell, men vacker. BMWs nya 3-, 5-, 6- och 7-serie är kontroversiella designmässigt, men definitivt inte vackra. BMW hävdar att deras bilar är sportiga, de vill framhäva körglädjen och letar kunder som är intresserade av en sportigt aggressiv framtoning. Problemet är bara att designen inte motsvarar imagen. Kolla på 5-serien. Designen är "hängande", "tung", "svulstig" och "padd-liknande", speciellt över bakpartiet (efter B-stolpen). Mycket plåt liksom... Jämför avståndet mellan tröskeln och sidorutornas nedre del samt sidorutornas storlek så ser ni att proportionerna är helt åt skogen. Sen finns det en linje som går från bakrutan ner under baklysena som helt förstör "flytet". Otrolig miss i mina ögon. Men som sagt. Design kan diskuteras hur mycket som helst. Det kommer att finnas de som anser att BMWs designer är snygga, och bilarna kommer säkert att sälja, speciellt efter lite tillvänjning. Vad jag vet finns det dock inte en Ferrari i modern tid som folk behövt "vänja ögonen vid"... |
||
|
Peter,
Du är nu tillbaka på min julkortslista
Design är mycket tycke och smak, herr Bangle har inte gjort denna diskussion lättare. Back to topic. Jag tror knappast att någon kan anse att italienskorna ovan är annat en brutala skönheter
_________________ BMW MC-klubben |
||
|
F50 har väl diskuterats en hel del om huruvida den är ful eller inte?
Ibland får jag för mig att folk säger att Ferrari är vackra för att de är tillverkade av just Ferrari. En del modeller ser i mitt tycke klumpiga ut, exempelvis den där nya familjemodellen som jag inte minns vad den hette. _________________ Man kan inte ha samma bil hela livet! |
||
612 Scaglietti.
En sådan med dragkrok på vore inte fel. Sämre dragbilar finns ju
_________________ //Kenth Wiklund Alfa 75 3.0 Potenziata #75 A4 Avant T |
||
|
Å sen var ju inte den bilden den bästa direkt. Här kommer en annan:
Ett par schyssta fälgar på den där så.... Jag håller med om att 612 inte är det vackraste Ferrari skapat, men den är definitivt inte ful. Lite blandning av Porsche 911 och 575 Maranello liksom... Diskussionen om F50 gällde väl om den inte var för extrem och för mycket "race". Inte om den var ful. Eller?
|
||
![]() |
Bilder o videos
|
2 besök senaste veckan (3205 totalt) |