Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande
Skruva banåkabil
Ny framvagn eller torrsump?
<<   1, 2
3 besök senaste veckan (3763 totalt)
knotan
Åby
Här sen Feb 2006
Inlägg: 6138



Re:

mr.b skrev:
Kadett4wd skrev:
precis.. även lite triangulering kan gå att implementera =)







Det ser ut som du ritat in dem gröna i 3d modellen med runda rör?? Måste vara 100*100 vkr annars kommer det inte hålla

_________________
Karossbilar är inte det lite larvigt??
niklas laine
Citera
Kadett4wd
Ludvika
Här sen Dec 2005
Inlägg: 1928



Kanske certad svetsare och docolrör är ett måste också?

_________________
Patrick Wetterskog

Kika lite på min youtubekanal om ni har intresse i tvåtaktare
https://www.youtube.com/channel/UClYLnC ... TGXDqxr0EQ
Citera
Cassius
Göteborg
Här sen Jan 2005
Inlägg: 3018


Trådstartare
hahaha de här blir ju en så underbart enkel lösning så det går inte annat än att skita i torrsumpen ändå å köra på detta

Hade gärna sett SBP's min när dom får se styrväxeln

_________________
I garaget: Kadett C -76 V8. Livstids projektet.
Audi V8 -91 med RS4 drivlina.
https://www.instagram.com/retro_motorsports_garage/
Regards, Johan Eriksson.
Citera
Kadett4wd
Ludvika
Här sen Dec 2005
Inlägg: 1928



Det GÅR ju att göra en snygg lösning av det också

Bara lite vinklar i hörnen på mitt förslag skulle göra att förflyttningsarmarna skulle vara styvare än styrarmarna i spindlarna, det bör ju räcka?

_________________
Patrick Wetterskog

Kika lite på min youtubekanal om ni har intresse i tvåtaktare
https://www.youtube.com/channel/UClYLnC ... TGXDqxr0EQ
Citera
knotan
Åby
Här sen Feb 2006
Inlägg: 6138



Hur ser lagringen ut för axeln inne i styrväxeln?
Gissar att det blir känsligare på en med servo då den inte bara riskerar att bli snedsliten av den ändrade belastningen utan då även riskerar att börja läcka on packboxar. Personligen tror jag inte att det är något vidare stort bekymmer, och tanken med ett rör framför eliminerar ju det problemet så gott som helt.

Skulle antagligen räcka med typ ett 15mm hydraul rör några cm framför växeln, helt enkelt så nära det går utan att ta i. Ett par "t-stål" i lagom dimensionering böjer sig absolut inte i första taget. Det är ju som plattjärn lite styvare stålkvalitet med

_________________
Karossbilar är inte det lite larvigt??
niklas laine
Citera
therealpinto
Skellefteå
Här sen Dec 2002
Inlägg: 5898



Anledningen till att jag brukar tipsa om att kolla styrväxelflex är att jag sett det på flera bilar, att kuggstången helt enkelt böjer sig. Det är förstås värst med rattutslag så kuggstången sticker ut utanför huset en bit.

Med styrväxel bakom hjulen, så det är ytterhjulet som drabbas mest av flexet, kan det bli märkbart.

Att försöka slita och dra i hjulen är ganska bra rent allmänt, för att kolla hur saker rör sig. Alla som satt en GoPro eller liknande för att filma en hjulupphängning i bruk vet att få saker sitter kvar där man tänkt sig...

Gustaf

_________________
---/In search of Maxwell's demon---/
Egentligen heter jag Gustaf Ulander - men therealpinto är väl vad folk känner till...
SFRo-besiktningsman i Skellefteå
Citera
Skruva banåkabil
Ny framvagn eller torrsump?
<<   1, 2
3 besök senaste veckan (3763 totalt)
Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande