Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |
![]() |
Allmänt banåkaforum
![]() |
1499 besök totalt |
Skramlande Pagid
Har kört ett tag med gula Pagidbelägg runt om. Tyvärr skramlar det en rackarns massa från de bakre beläggen då Pagid (till skillnad från BMW) ej förser de inre beläggen med clips för att fästa dem i kolven. Lite snålt för ett belägg som kostar 2395/par... Nu tänkte jag att jag skulle ta loss clipsen från originalbelägget och låta någon svetsa fast dem på Pagiderna. -Är det "fel" tänkt? --> -Kan punktsvetsningen (koncentrerad värme) göra att belägget släpper från metallplattan? -Finns det någon finess (som inte jag förstått ![]() ![]() Någon med erfarenhet?! ![]() _________________ ![]() BMW M3 E92 -10 |
||||
Lim har vi paratat om i andra trådar här. Tyvärr vet jag inte om jag sett ngt som klarar de temperaturer man har i bromsarna.
|
||||
Racingbelägg är konstruerade för högsta prestanda och är sällan utrustade med 'komfortdetaljer' då ingen bryr sig om detta på banan/i skogen. Jag tror inte att en svetsloppa skulle skada belägget (behövs ju ingen omfattande svetsning).
_________________ Per Stacke 323ti E36 M3 E36 |
||||
hade samma "problem" med PF 97:orna, men BMW som monterade beläggen berättade också om dessa clips som saknades. Men det är ett oehört bett. Det största problemet jag hade med dessa belägg var att fälgarna var omöjliga att få helt rena. Då menar jag helt omöjligt, lämnade tom in bilen vid ett par tillfällen till experter för att få fälgarna rena. Inte ens de klarade av att få bort riktigt allt. Helt otroligt!
![]() Men vid bankörning är beläggen grymt bra. _________________ mvh Philip Lundh |
||||
Samma här, sedan ser bilen ut att vara trasig också, så det blir inga förvånade blickar iaf ![]() Mina PFC90 belägg dammar juh inte lite de heller, jag har helt enkelt vant mig vid att framfälgarna är svarta ![]() |
||||
Det finns röd silicon.........som vi använt för att täta mellan topp och grenrör. Det måste klara bromsvärmen.
_________________ Håkan Carlsson 070-57 323 57 Bil: BMW e36R TimeAttack https://rejsa.nu/forum/viewtopic.php?t=49630&postdays=0&postorder=asc&start=462 |
||||
Re: Skramlande Pagid
My short experience of Yellow Pagid is that the terrible noise stops gets less pronouced after a few track days, but at the beginning it's just terrible. Tell us if you find a solution. _________________ Vincent Mannent Porsche 964 3,3T |
||||
Re: Skramlande Pagid
Nja, att det skriker vid vardagstrafik är jag helt OK med, det är ju inte där beläggen hör hemma. Det är just skramlet som jag vill få bort!
Jo lite komfort (!) är det ju att bli av med skramlet! Dock, trist om skramlet skulle dränka andra ljud som man kanske "borde" höra, tex skorrande från diffen etc. _________________ ![]() BMW M3 E92 -10 |
||||
![]() |
Allmänt banåkaforum
![]() |
1499 besök totalt |