| Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |

![]() |
SÄLJES
SÄLJES: Volvo 244 Banbil typ ERC/ SLC
|
2 besök senaste veckan (699 totalt) |
|
Säljer en gatreggad 244 -79 med papper på motor bytad men står ej till vad för motor. Bilen var VOC-anpassad när jag köpte den och förra ägaren hade börjat bygga om för att köra lite "skogsrally" o sen börja jag bygga om till ERC. Bilen har dock aldrig rullat i ERC utan bara på SLC. Här följer en lista på vad jag kan komma ihåg om bilen då jag inte kört den sedan 2011.... Motor: Strokad B23 till 2,5l (Borr 96mm slag 86(?)mm, kolv vänder 0,2mm över block, Pacman portad 405 topp med mirafrästa säte och slipade ventiler, GT6-kam, Extraktor från KG som är avgaslindat, Simonz 2,5" system, alu-remhjul vevaxel, dubbla vevhusventilationer, lättat svänghjul(vikt ca 5kg), justerbart kamdrev, Drivlina: M4 vxl-låda, 4:10 bakaxel med torsendiff som är monterad och injusterad av växellådsservice i Trelleborg(Frank), extra stor kåpa på diff/bakaxel för att rymma mer olja som har kylflänsar samt uttag för oljekylning, okänd hård tryckplatta, Kaross: Gussbur-extra långa kryss bak, breddade tröskellådor, breddade bärarmar fram som är boxade, Sellholms knivkrängare fram, alla övriga bussningar typ powerflex från KG, dörrar bak extremt lättade, 3mm polycarbonat rutor, glasfiber huv och skuff, glasfiber framskärmar finns samt glasfiber stötfångare med spoiler, hög vinge för downforce, hela underredet är skrapat och målat med hammarlack, Bromsar: Brembo standardskivor, bromsbelägg från PEAN, stålspunna slangar, blå bromsvätska med extra hög kokpunkt. Bromsvåg i motorrummet. Stötdämpare: Röda ställbara Koni med JANO fjädrar, dubbelverkande fjädrar bak, Förstärkningsplattor i stötdämpartornen, Interiör: Lambdamätare plus några extra mätare, Sabelt skalstol, Snap-of rattnav med Volvo original sportratt, Huvudströmbrytare, fönsternät, Övrig info: Bilen är registrerad och finns med i trafikregistret. Är dock inte reggad utan baksäte. Förra bes endast en 2:a på osäker tändningslåsfunktion som är fixat. Bilen finns i Trelleborg. Pris: Utgångspris är 40 000kr Svara gärna på min mail då jag sällan är här nu för tiden. Tejptomas@hotmail.com _________________ Tomas Magnusson B.A.D - Bad Attitude Drifters |
![]() |
SÄLJES
|
2 besök senaste veckan (699 totalt) |