Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |
![]() |
SÄLJES Banracingbilar
![]() |
3679 besök totalt |
SÅLD: Audi TT quattro, Mk1 -00 Roadsport
Efter drygt 13 år med samma busbil är det tyvärr dags att sälja av och skiljas från den gamle damen. Vi har haft enormt mycket kul tillsammans men tyvärr har vi vuxit i från varandra det senaste året. TT'n vill och behöver rejsas hårt, tyvärr har husse inte tiden längre. ![]() ![]() Lite detaljer, Född 2000 februari. Runt 17500 mil, osäker på exakt, kan kolla vid behov. Motor R4, 20v turbo, 258hk/360nm (org 225/280nm) Chip Hohenster/ Ace Competition. Externt oljekyl med tempgivare monterat 2017. Drivlina, Quattro, uppgraderad till haldex performance för mer kraftöverföring till bakhjulen. Avgas, 3" från turbo, rostfritt. Batteri Odyssey PC 680, bak flyttat till skuffen. Stol etc, Sparco Evo II plus samt 6-punkts bälte 3"+3", Sabelt Akropolis ratt. Koni höjd och dämpar justerbara med H&R fjädrar 120nm fram samt hjälpfjädrar, 220nm bak. Ställbara toplager med ledlager samt att alla bussningar i framvagn utbytta mot solida alu bussningar med ledlager, främre krängare helt bortplockad. Nedre motorfäste byt mot hårdare fäste i alu. Hjul, Std 17" Pinbultade nav. Finns BBS LeMans 17*8,5 samt ATS DTC 17*,9 (dessa med en bandag gamla 245 Kumho R däck hårda pålagda) att köpa till. Broms, Porsche Boxster 2,7 fyrkolvsok på original skiva 312*25, PFC 06 belägg. Bak original med XP8 belägg. Stålomspunna slangar både fram och bak. Belägg och skivor fram nya. Kaross, allt lättat invändigt, sido ruto plast, kolfiber skärmbreddare fram, bultad halvbur. All "komfort" el bortplockad. ABT "ducktail" vinge monterad. Finns extra baklucka att köpa till med Kolfiber STW vinge monterad. Även bakruta i plast/lexan finns att köpa till. Vagnbok för Roadsport, 3 ggr kvar att ta ut. Säkert glömt massor, mycket finnas att läsa i biltråd https://rejsa.nu/forum/viewtopic.php Skönheten in action på SSM -14 ![]() Åk med en sväng! :-) Pris,50000,- som den står, avställd och kräver besiktning. Mängder med reservdelar samt omonterade uppgraderingar som kan köpas till, säljer inget löst innan bil är såld. Bil finns och visas strax norr om Göteborg. Då jag inte är inne på rejsa så ofta som jag önskar får ni gärna lägga ett mail till ulrich.richter@comhem.se om ni är intresserade. *Kompletterar med lite saker jag missat/vanligaste frågorna* Sparco Evo II plus- helt ny oanvänd Friköpt, dock reggad transponder, direkt kopplad 12v ingår. Helt nya intercooler båda sidor samt helt nytt kyl samt tempgivare. Se bilder nedan. ![]() ![]() Vagnbok för Roadsport, bilen klassar in i Roadsport B med min vikt 1306kg inkl förare. Väger vid senaste vägning 1360kg med 100kg chaufför. //U _________________ ![]() |
||
Re:
|
||
![]() |
SÄLJES Banracingbilar
![]() |
3679 besök totalt |