| Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |

![]() |
SÄLJES
SÅLDA: Kw Clubsport 2 vägs, BMW Z4 M / E36
|
1129 besök totalt |
|
SÅLDA: Kw Clubsport 2 vägs, Bmw Z4 M / E36
Hej, säljer nu mitt chassi från KW. ett 2 vägs justerbart Kw Clubsport. samma chassi likt följande länk https://www.billiga-coilovers.se/sho Passar Z4 E85 / E86 och skall även passa E36. googla och se, finns flertalet i USA som åker dessa kit på E36. Gått en sommar, ca 250 mil. Allt på bilden medföljer.
Nypris när man kollar ligger runt 28,000kr SÅLDA Kan hämtas i Göteborg, ska det skickas betalar du frakten. |
||
|
|
||
|
Re:
Hej. Där har du väldigt fel. Kolla din framvagn en gång och jämför emot e46. |
||
|
Båda har rätt och fel. Z4M har en spindel som är liknande som den till E36 M3 medan vanliga Z4 har en liknande spindel som den till alla E46:or (oavsett motor). I övrigt använder alla Z4:or bärarmar och FCAB från E46, skillnaden är att Z4M har nav/hjullager från en E46 M3 medan vanliga Z4 har likadant som vanliga E46:or. Bakvagnen på Z4:or kommer från E46 och Z4M har likadan bakvagn som E46 M3.
Så dämparna kan mycket väl passa till E36 M3, men dom är inte avstämda för den. _________________ André Westersund Instagram: Andre_Westersund & Westersund_Motorsport BMW M2 LCI, BMW Z4 MC, BMW E46 M3, BMW Z3 Coupe, BMW E34 M5, BMW E28 M535i... |
||
|
Re:
Hej. Absolut, jag har aldrig sagt att bilen bygger på e36. Utan att sakerna även passar på en e36. Tornen är lägre placerade på våra z4or om man jämför emot e36 så chassit sänker en e36 mer än en z4 på dem bilder jag sett. Angående bakvagnen säljer företagen samma dämpare till e36 och e46 vad jag kan läsa mig till då bakvagnarna är oerhört lika varandra. |
||
|
Svaret nedan fick en kille som då ringt tc line om deras kit.
I called Tc kline and they confirmed their z4m kit would work on the e36 m3. Given the front would have slightly more compression and less damping with the shorter housing, but more travel and less chance of bottoming. The rear would work fine as they claimed the e46 and e36 rear shock are identical. The only thing that wouldn't work from one of their kits would be the front camber plate as it is e46 specific. He also said that this setup would perform very well in my m3 for my intended use. |
||
|
|
||
![]() |
SÄLJES
SÅLDA: Kw Clubsport 2 vägs, BMW Z4 M / E36
|
1129 besök totalt |