| Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |

![]() |
Skruva banåkabil
Skiljevägg/brandcell öppen coupe idé torka.
|
1069 besök totalt |
|
Jag har googlat massor i alla former av språk i ämnet för jag vill bygga rätt direkt. En lösning som ser bra ut för att sära på bränsle och föraruytymme. Kraven blir allt hårdare var år och ser inga möjligheter att slinka igenom så en vägg måste byggas. Jag söker främst bilder i ämnet för att få igång kreativiteten.
_________________ Marcus Gustafsson Mazda 323F GT4-R Mazda 323 GT-R |
||||
|
Re:
Tänker du fuelcell? Isf nej tyvärr då bilen är ombyggd till awd. Man kan säkert bygga annorlunda eller bättre enligt vissa men så här är läget. Bakvagnen tar mycket plats så det skulle bli extremt tajt och lågt. Nu har jag även naturligt självfall ner till förpumpen, och läser man regler får inte en skarv finnas i föraruytymmet. Har sett lite lösningar men sånt förtränger man så jag vill gärna friska upp minnet lite med olika lösningar. Edit, har även en knivkrängare bakom bakvagnen som omöjliggör en sänkning av fuelcell.
||||
|
Re: Skiljevägg/brandcell öppen coupe idé torka.
En enkel låda över tank etc, avluftning ut/neråt _________________ Roland Johansson |
||||
|
Re: Skiljevägg/brandcell öppen coupe idé torka.
Om det vore nog så absolut. Men alla evenemang man läser om kräver separat utrymme om skarvar finns och batteri. Kollar man div byggen så har man sett att de släppts igenom, men iår verkar det hårdna till och högre krav. Avsluftning tank är utanför idag, men det vore väldigt tråkigt att inte få köra av en såhär sak. Nu ska även ett sprinkler installeras men vet inte hur mycket arrangörer ser mellan fingrarna. _________________ Marcus Gustafsson Mazda 323F GT4-R Mazda 323 GT-R |
||||
|
Kolla hur Cammo har gjort på sin Z4:a
där e inga åsikter om att du har dragit upp avgaset i kupen? drar du avgaset utanför, så måste du klara dig med att bygga in tanken in en låda. kolla på SBF:s regler _________________ Sebastian Steiner Vw golf Mk5 cup Vombsmotorsport |
||||
|
Re:
Ska kolla den tråden Gällande avgas har jag ingen aning, blev tvungen till denna lösning då det inte gick att få det bredvid /genom bakvagn. Man kan dock hålla handen på utan att det bränns på något sätt då det är rejält isolerat sen är inte avgastempen allt för hög. Sen är frågan om den klarar DB kraven men det är ett senare problem. Ska kolla tråden direkt
||||
![]() |
Skruva banåkabil
|
1069 besök totalt |