Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |
![]() |
Allmänt banåkaforum
![]() |
1, 2 >> 2433 besök totalt |
-12grader och nercabbat!
I dag när jag var på väg på E4 från Norrköping in mot Linköping mötte jag en sportbil som körde nercabbat när det var - 12 grader, den hade en bagagehylla på kofferluckan med flera resväskor på. Det såg faktiskt lite tokigt ut att köra nercabbat den här årstiden. ![]() _________________ Mvh Lennart Jarmyr! |
||
Fick detta mail från en kompis som åkte över med båten till Åbo i morse... -12? Pah... ;-)
Peter ======================================= Then this morning the boat arrives in Turku and we begin to disembark at which point I realise there is a little group of Morgans from Norway and Sweden coming off too. The sky is a clear (azure?? :-) blue, the sun is shining, it looks wonderful. Ahead of me I have three or four Morgans in the traffic, roofs down, occupants in flying helmets and sunglasses Tres spooky methinks.......... Then I noticed it was MINUS 22. That's not spooky that's bl**dy mental........ ======================================= _________________ Peter Simons Kör tre Ginetta G20 i olika utförande med: ![]() |
||
Jag har visserligen testat att köra taklöst ner till några få plusgrader (det funkar bra om man kör med full värme nere vid fötterna). Men 12 minus låter ju vansinnigt.
![]() Å andra sidan så tror jag att morgan-folket är lite speciellt. ![]() _________________ Anders Dauner |
||
Ja... Hur fasen funkar en Morgan när det är fuktigt ute. ![]() Trä har ju en förmåga att "slå sig" om det blir fuktigt/vått. Blir bilen lite lagom skev då, eller? _________________ Anders Dauner |
||
Placerar man den då i en jigg medans den är fuktig och pillar sedan in den i frysen för att uppnå maximal vridstyvhet. ![]() Skämt å sido: Vi vanliga dödliga har ju problem med äldre bilar som rostar. En Morgan har ju en kaross av aluminium på en trä-ram. En sådan rostar ju inte. Den ruttnar... Eller är träet impregnerat på något sätt? Eller måste man underhålla det regelbundet på samma sätt som man gör med altanen? Låter isf väldigt jobbigt. _________________ Anders Dauner |
||
Sen har det väldigt stor betydelse ifall sidorutorna är uppe eller nere. Jag har åkt cabbe varje sommar sen -94 utom ifjol, då hanns det inte med, men då f*n aldrig när det varit minusgrader... brrr... ![]() ![]() ![]() _________________ /// Mvh Ferenc Papp ![]() |
||
Jag brukar ta en sväng med MG:n(MGB-68) ibland när det är riktigt kallt, för att röra lite på grejerna och dom inte varit ute och saltat vägarna!
Den här vintern har jag inte gjort det än. Kanske börjar bli dags! ![]() _________________ Peeter Pahv Ringenfantast, som numer leker med en Mini JCW -08. ![]() |
||
Peeter, har du några bilder på den? jag tycker de är så sjukt grymma MGBerna, en polares fassa har en riktigt fin röd en som vi va ute och åkte med för nårra veckor sedan. Så skön känsla att sitta med läderluvorna på huvudet precis ovanför marken och
![]() _________________ Pontus Fyhr |
||
Jag körde min Cobra i ett par timmar, runt torget i Karlsta. Starten för svenska rallyt. 25-30 minus.......med fulldubbare "ambulans däck" på 10" fälgarna....
Sydeuropeérna såg lite chockade ut........dom tyckte det var kalt nog att stå och göra åkarbrasa........ _________________ Håkan Carlsson 070-57 323 57 Bil: BMW e36R TimeAttack https://rejsa.nu/forum/viewtopic.php?t=49630&postdays=0&postorder=asc&start=462 |
||
Läderhuva skall man givetvis ha i en sådan bil, annars är man en "buggydåre"! ![]() Den är faktiskt riktigt rolig att ratta på en rejält krokig väg, bara det inte är för ojämn asfalt! Däckshandlarn trodde jag hade helt galna hjulinställningar, eftersom däcken var så konstigt nötta! ![]() ![]() Jag "lugnade" honom med att det inte var hjulvinklarnas fel, utan förarens! ![]() ![]() _________________ Peeter Pahv Ringenfantast, som numer leker med en Mini JCW -08. ![]() |
||
![]() |
Allmänt banåkaforum
![]() |
1, 2 >> 2433 besök totalt |