| Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |

![]() |
Skruva banåkabil
Strömanslutningspunkter till bränslepumpsarmatur
|
4 besök senaste veckan (1122 totalt) |
|
Är på jakt efter strömanslutningspunkter till mitt bränslepumpsbygge. Har hittat dessa på första bilden i Australien men det måste ju finnas på närmare håll.
_________________ Robert Briby ______________________________________ pugaction.se |
||||
|
Det är ju i princip en gängstång med mutter och bussning. Går ju att göra nästan hur simpelt eller avancerat man vill.
Ska du bygga egen tank eller byta ut med givna mått på befintlig? Det alternativ jag valt är vanlig rostfri förskruvning med rund kabel. Åker du till tex ahlsell finns flera olika alternativ att kika på. (om du ska bygga något eget dvs) _________________ Karossbilar är inte det lite larvigt?? niklas laine |
||||
|
Re:
Just nu är det bara en rund aluminium platta med två hål för AN6 anslutningar. Så det är ganska öppet för olika strömlösningar. Förskruvning är ju det absolut enklaste. _________________ Robert Briby ______________________________________ pugaction.se |
||||
|
|
||||
|
_________________ Anders Karlsson Opel Commodore GS/E -77 |
||||
|
Själv borrade jag ur en AN6-genomföring, drog kablarna genom den och drog ett litet buntband på undersidan som dragavlastning. Sen fyllde jag genomföringen med ett kvalitetspackningsklister (tror det var Teroson/loctite eller nåt sånt). Svarvade nylonbrickor som tätning till genomföringen, men det går med kork eller vad som helst egentligen. Billig och effektiv lösning.
Ringkabelskor på undersidan till bränslepumparna och ett kontaktstycke på utanför tanken mot kabelhärvan. Fungerar hittills som tänkt. |
||||
|
Re:
sån här köpte jag https://www.demon-tweeks.co.uk/motor _________________ Niklas johansson The Hardest cars to chase are GERMEN CARS- L.A.P.D |
||||
|
Re:
Tackar. Blir en egen variant med inspiration av era lösningar. _________________ Robert Briby ______________________________________ pugaction.se |
||||
![]() |
Skruva banåkabil
|
4 besök senaste veckan (1122 totalt) |