Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |
Våra race- och banåkarbilar Mazda 323F - 91 | 1, 2, 3 >> 1 besök senaste veckan (8616 totalt) |
Första vettiga premiär turen med bilen. Slutade kanske inte helt som tänkt men man kunde ändå sortera ut saker man byggt om.
Positivt är drivlinan som verkar lira, bromsar tar bra även om det aldrig blev full attack. Blev omkörd av mer eller mindre alla på de få varv som kördes. 1:Locket till ventilkåpan släppte vilket gav en helsanering på schemat. 2:Motorn klipper vid högre varv när laddtryck kliver på, trodde först detta kunde vara fyllda tändstiftbrunnar men visar sig vara nått annat. Har hunnit tvätta och provköra men problemet verkar finnas kvar. Stift på samtliga 4 cylindrar är ok och sprutet indikerar inga fel. Återstår att se vad felet är och när nästa körning blir av _________________ Marcus Gustafsson Mazda 323F GT4-R Mazda 323 GT-R |
||||
Nej de driver fram. Gjorde min oxå i v1 stadiet men är väl uppe i v3.2 idag Lite brydd att den inte går, har funkat så jäkla bra i vinter och enda felet jag hittat är att railen har släppt. Med lite tur har laddtrycket gått den vägen. Och samtidigt ska man skatta sig lycklig att ingen brand blivit. Så nu blir det loctite och sprinkler till nästa resa. Facinerande hur saker släpper även om man är "seriös" i själva arbetet. Lagen om Murphy _________________ Marcus Gustafsson Mazda 323F GT4-R Mazda 323 GT-R |
||||
Ja verkligen, sen kan man andas ut när det gäller sanering. Foam är löjligt effektivt så saneringen inkl heltvätt 20min. Har ett sprinkler liggandes, men inte hunnit installera. Nu ska det i för man blir onekligen mindre tuff när det ryker under huven Sen måste även rejsa dekalen på _________________ Marcus Gustafsson Mazda 323F GT4-R Mazda 323 GT-R |
||||
Vad vill du veta? Har väl en nationalencyklopedin i allt byggande när det gäller denna bil. Är inte så mycket att berätta så, inga PB utöver pallbockar _________________ Marcus Gustafsson Mazda 323F GT4-R Mazda 323 GT-R |
||||
Jag börjar gissa på att e85 kvalitén inte är bra. Har ingen flexifuel Sensor. Känns mest troligt då allt lirar i övrigt, men för att få veta lär jag säkert vänta några veckor och tömma mitt egna system.
Ändå köpt på cirkel k mantorp där de fyllde e85 1 april och hade ca 3kubik kvar av e75 2v sedan. Spec i övrigt Smidd maskin, betongat block Portad topp, vassa kammar 42mm grenrör, nästan bottnad Gtx3576r gen2 @2.75bar Plenum insug Gt4 drivlina cs, låda, axlar och bakvagn Clio bromsar fram pfc 01 belägg fram (inga värsting) Gt4 bak xp8 belägg Bottnade 2200cc Aeromotive a1000 förpump Magnafuel prostar 625 huvudpump (bottnade den oxå) Typiskt amerikanare som specar skyhöga hk men när det väl blir lite tryck så klarar de inte så mycket. Syvecs styrning med 2 olika huvudmappar och sen lite fjompa runt pop and bang, reset funktion och lite annat. Rampat ladd vid launch för att få ner greppet. Här har Tony på AGs gjort ett kanon arbete Startar vid - 10 och korrigerad till 545 awhp. Men det så man inte mycket av på sviesta haha. _________________ Marcus Gustafsson Mazda 323F GT4-R Mazda 323 GT-R |
||||
Stämmer mycket bra Har även div 185 och 205 lådor ligger, skiljer inte så mkt utöver synkringar och utvxl i de olika varianterna. Tål mycket stryk och hade även 205 lina i gamla 323 gtr'en. Finns hur mycket som helst att skriva, men tyvärr har man börjat från fel hål då projektet tagit andra vägar under processen och således finns det detaljer jag inte är nöjd med. Fwd, lack, turbo, lack igen, rasad koppling, värre pryttlar, awd, bränsle 1-2-3, knivkrängare etc etc. _________________ Marcus Gustafsson Mazda 323F GT4-R Mazda 323 GT-R |
||||
Sista bilden är hur den såg ut innan awd blev till. De övre bilderna är breddning för avgas och kardan är mockad för fästen innan kampen gick i. Plåten som svetsas på bilden är själva avgastunneln och väl punktad så kapade jag upp golvet för att förhindra ev vridning. Jag har ingen chassi examen eller läshuvud öht så jag kör ren materiel logik och en trial and error. Funkar som oftast väldigt bra. Men idag och ett par år tillbaka har den varit awd och som det verkar börjar även folk internationellt apa efter. Adapterplattan är vad jag vet "made in sweden" för många år sedan men florerar överallt idag av copy cats. Innan tunneln kapades och kardan måttbeställd i jkpg, tror de heter Jönköping motorrenovering? Oavsett så är balansen bra och de monterade på fettbara knutar _________________ Marcus Gustafsson Mazda 323F GT4-R Mazda 323 GT-R |
||||
Jag fattade inte att det var en 323F först när jag såg din bil, tyckte den såg ut som en audi S2, hehe =) Trist med läckage, hoppas det går att fixa! Med den effekten som du har så var du nog den enda som kunde matcha Gt3:an på rakan!
_________________ Eric Andrén Mazda MX-5 2018 AUDI RS3 2023 PORSCHE Cayenne Turbo 2019 |
||||
Tack för att jag inte var ensam om att tro att det var en s2;a men fett måste den ha gott,det var som en tappkran ur röret. Mvh Peter _________________ Peter Infang |
||||
Nått är fel helt klart då den klipper, men hur fett den gått kan jag inte yttra mig om. Snarare magert då jag börjar tro att bränslet inte höll bra kvalité. Men är inge vidare på mappning och hur sprutet kompenserar ditt och datt. Samtidigt är kammarna jäkligt vassa med lite vaccum och svår att få fin på tomgång. Ligger endå skapligt runt 1.0 när motorn väl är varm. Sen bör man beakta att en hel del kondens legat i dämparen då jag endast varmkört sen januari och att den går på e85. Ger betydligt mer kondens. Men är ingen Green peace bil direkt och visionen är väl än sämre miljöbil om lusten faller på. _________________ Marcus Gustafsson Mazda 323F GT4-R Mazda 323 GT-R |
||||
Många som tar fel på Audi och denna haha Har ingen plan att köra ifrån div sportbilar utan att få mitt egna att fungera. Var bara ett test att utröna ev fel/brister. Och lite åtgärder blir det allt även på denna korta resa _________________ Marcus Gustafsson Mazda 323F GT4-R Mazda 323 GT-R |
||||
Helt kravlöst vad den liknar. Original är de ganska fula men har försökt hitta några reservbilar där ev en skulle kunna bli en fin originalare Men helt oem är de inte jätte vackra att titta på _________________ Marcus Gustafsson Mazda 323F GT4-R Mazda 323 GT-R |
||||
Våra race- och banåkarbilar Mazda 323F - 91 | 1, 2, 3 >> 1 besök senaste veckan (8616 totalt) |