| Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |

![]() |
Skruva banåkabil
Oljeteycksgivare för lågt tryck samt mätning till Autometer?
|
542 besök totalt |
|
söker efter en oljeteycksgivare med dubbla kontakter, en för oljetryck och en för lågt oljetryck (ska tänds en lampa). Jag har en Autometer AUTO4327-M mätare/givare i bilen idag. Om jag tolkat det rätt ska sändaren leverera 250ohm vid 0 Psi (0 bar) och 43 ohm vid 100 PSI ( 7 bar). Svår fråga kanske, men vet någon om en givare som har samma mätområde som även klarar lågt oljetryck eller om det finns en ersättare för Autometer givare? _________________ John sedin Porsche 944 Turbo (RSR) -1985 Porsche 997 S Trackday -2005 -Såld |
|
Sätta ett "T"-stycke med utgång för autometergivaren i ena änden och en "lågt oljetryck"kontakt i andra?
så kör jag på chevan, använder GM original "lågt oljetryck" kontakt, den leder ström vid 0.5 bar (har jag för mig) Kan kopplas direkt som brytare till en lampa, sitter så i bil. _________________ Björn Davidsson Pontiac T/A GT1 (räser) Just nu:36 cylindrar |
|
Tack. Så skulle jag iofs kunna göra
Sätta en liknande denna: http://www.competitionproducts.com/m _________________ John sedin Porsche 944 Turbo (RSR) -1985 Porsche 997 S Trackday -2005 -Såld |
![]() |
Skruva banåkabil
|
542 besök totalt |