Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |
![]() |
Allmänt banåkaforum
![]() |
1740 besök totalt |
Klassisk rallybil och appendix K ?
Jag köpte en till Saab nyligen. En -65a den här gången också, fast glaciärblå. ![]() Den ska jag använda som vikarierande gat/veteranbil eftersom den savannbruna blir mer och mer modifierad hela tiden.............................. ![]() ![]() För att det inte ska spåra ur alldeles för mycket så tänkte jag ha en klassisk rallybil som slutmål. Dessa bilar får trimmas efter grupp2reglementet enligt appendix K, liksom bilarna i classic racing. Fast rallybilarna kan utnyttja några nationella undantag om man skulle vilja det. Måste man bygga bilen enligt app K först för att sedan ändra till de nationella undantagen, eller går det att bygga bilen som man har tänkt sig från början. Har någon här koll på detta ? ![]() (Kanske Bosse L tittar in hit) ![]() ![]() Man blir ju liksom sugen. Det är mest vintertävlingarna som hägrar för min del ![]() _________________ //Mikael Jardstam |
||
Det är klart att man åker isbana på vintern. Man får ju inte låta farten försvinna ur kroppen på vintrarna. Dessutom blir det mer banåka på vintern faktiskt, och fler banor att välja på! Lämnar man en femtilapp i plogningsbidrag så är man välkommen tillbaka senare.
![]() ![]() Det börjar att bli lite tröttsamt att höja bilen varje vinter bara, man blir tvungen till detta för att komma ned på vissa isar. Dessutom underlättar det däcksomläggningen påtagligt. _________________ //Mikael Jardstam |
||
Re: Klassisk rallybil och appendix K ?
Låter som en kanon ide ![]() kolla med håkan på www.bercic-motorsport.com han är tom appendix-k besiktningsman eller vad det nu kan kallas. Han borde ha en email på hemsidan, hälsa från Steiner ![]() _________________ Daniel Steiner |
||
Jag skrev ett mejl till Håkan Bercic och fick ett snabbt och utförligt svar
![]() ![]() Men det får bli ett steg i taget. Till och börja med måste bilen besiktigas och sorteras ut, sedan till vintern så får jag nog lov att montera min grupp1 filade reservmotor så att man kan riva lite is ![]() ![]() Den bruna bilen ska få lite omsorg i vinter ![]() ![]() ![]() ![]() _________________ //Mikael Jardstam |
||
![]() |
Allmänt banåkaforum
![]() |
1740 besök totalt |