Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande
Allmänt banåkaforum
Vill du köra en Porsche 996 GT3 på Nürburgring?
1915 besök totalt
Magnus Thomé
Stockholm
Här sen Nov 2002

Forumägare
Forumägare
Trådstartare

Har fått info från Ian Bell om hur det går med Nordslingan till GTR2002 och jag kommer få en beta inom kort.

Ni som kan Nordslingan väldigt bra (Peeter du är i toppen på min lista ;-) är hjärtligt välkomna att ta en kväll där vi går igenom kvaliten och nogrannheten på banlayouten de jobbar på. Tanken är att skriva rapport till Ian så de kan få till den så noga som möjligt. De har inte utgått från GPL-versionen så vitt jag förstått men det blir jag närmare varse när jag får kika på den.

Så ni som kan banan väl och är intresserade, dags att börja öva med N-GT bilarna i GTR2002 så ni känner er hemma på dom när det blir dags Behöver ni hjälp tjoa till i Simracingforumet!!!

Med tanke på ambitionsnivån de har på de tidigare banorna och _allt_ de gjort så kan det här bli "the holy graal" för oss Ringenfantaster!

Så småningom kommer det osså såna här, fullt simulerade ner till minsta del i chassiet (jo bumpstoppen är simulerade efter en viss riktig variant också redan i GTR-bilarna )

Jönköping
Här sen Dec 2002

Eftersom det finns en beta så borde väl den fullständiga versionen bara vara några veckor bort? thumbs up FÖ så finns det väl ingen 993 gt3?

Stockholm
Här sen Nov 2002

Forumägare
Forumägare
Trådstartare
Eriksson skrev:
Eftersom det finns en beta så borde väl den fullständiga versionen bara vara några veckor bort? thumbs up FÖ så finns det väl ingen 993 gt3?

Det lär nog dröja ett bra tag till tyvärr... Men jag vet allvarligt talat inte. Och det där med 993 GT3.... HJÄRNSLÄPP!

Malmby
Här sen Dec 2002

thumbs up Härliga nyheter!

Westfield SE
Citera
krabi

Här sen Dec 2002

Sickna galningar.
Notera logotypen på säkerhetsbältet...tar man med sådan i modelleringarna så är man seriös...

*tränar vidare med SCGT*
(jag vet att det inte är mycket till känsla...men det är lättare än GPL när man inte har någon ratt)
Citera
Andreas Lidström
Mantorp
Här sen Nov 2002

Nu blev det sådär svårt att motivera avsaknaden av GTR2002 och ratt igen med motiveringen tidsbrist... Men jag har ju inte tid!

Hmmm, men om jag...

Måste väl vara billigaste och mest naturtrogna sättet, utan att vara på plats live, att åka Ringen?

Morty
NYC
Här sen Jan 2003

Hurra! Goda nyheter! och jag som precis köpt ett ratt/pedalset - det ser ut som om det bor en sjuåring i mittarbetsrum - och det GÖR DET!

Hur kör ni GTR2002? Med alla hjälpmedel "off" eller med vissa på? Jag kör med automatisk växling och lite traction control...till att börja med!

Daniel Nihlén
Stockholm
Här sen Nov 2002

Morty skrev:

Hurra! Goda nyheter! och jag som precis köpt ett ratt/pedalset - det ser ut som om det bor en sjuåring i mittarbetsrum - och det GÖR DET!

Hur kör ni GTR2002? Med alla hjälpmedel "off" eller med vissa på? Jag kör med automatisk växling och lite traction control...till att börja med!

Precis så gjorde jag i början också. Jag tyckte det var bra för att få en känsla för spelet. Sen när jag blivit lite bättre märkte jag att det gick att köra fortare med manuell växling.

Eftersom vår tävlingsserie förbjuder alla hjälpmedel utom kopplingshjälp (och oskadlighet) så kör jag så nu för tiden.

mvh
daniel
PS Schyst kärra! DS

"Porsche motoring is and always will be driving in its purest form." Ferry Porsche
Citera
Morty
NYC
Här sen Jan 2003

Magnus och Peeter - kan vi på forumet be om att få del av er rapport efter det att ni har testat beta-verren??? Det är nog både en och annan som är intresserad av att veta mer!!!

Karlsson
Vaggeryd
Här sen Jan 2003

DanielB skrev:
Morty skrev:

Precis så gjorde jag i början också. Jag tyckte det var bra för att få en känsla för spelet. Sen när jag blivit lite bättre märkte jag att det gick att köra fortare med manuell växling.

Eftersom vår tävlingsserie förbjuder alla hjälpmedel utom kopplingshjälp (och oskadlighet) så kör jag så nu för tiden.

mvh
daniel
PS Schyst kärra! DS

Finns det någon ratt/pedaler med koppling?

Peeter
Torshälla/Eskilstuna
Här sen Nov 2002

Re: Vill du köra en Porsche 996 GT3 på Nürburgring?

Magnus Thomé skrev:
Har fått info från Ian Bell om hur det går med Nordslingan till GTR2002 och jag kommer få en beta inom kort.

Ni som kan Nordslingan väldigt bra (Peeter du är i toppen på min lista ;-) är hjärtligt välkomna att ta en kväll där vi går igenom kvaliten och nogrannheten på banlayouten de jobbar på. Tanken är att skriva rapport till Ian så de kan få till den så noga som möjligt. De har inte utgått från GPL-versionen så vitt jag förstått men det blir jag närmare varse när jag får kika på den.

Låter kul! thumbs up
Hojta till när du fått den, så kommer jag gärna upp och testar!

Magnus Thomé
Stockholm
Här sen Nov 2002

Forumägare
Forumägare
Trådstartare
Karlsson skrev:

Jepp, finns flera diskussioner o en del länkar om du söker här på forumet. Den som ligger vettigast till i pris är nog Act-Labs. Sök och du skall finna

Vaggeryd
Här sen Jan 2003

Magnus Thomé skrev:
Karlsson skrev:

Jepp, finns flera diskussioner o en del länkar om du söker här på forumet. Den som ligger vettigast till i pris är nog Act-Labs. Sök och du skall finna

jag får nog bli bättre på att läsa de gamla verkar det som

Magnus Thomé
Stockholm
Här sen Nov 2002

Forumägare
Forumägare
Trådstartare
Re: Vill du köra en Porsche 996 GT3 på Nürburgring?

Peeter skrev:
Låter kul! thumbs up
Hojta till när du fått den, så kommer jag gärna upp och testar!

Jag hojtar så fort det går, hehe!!!

1915 besök totalt
Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande