Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |
![]() |
Allmänt banåkaforum
![]() |
1211 besök totalt |
SBFs krav på HNRS. Hur påverkar det oss gatbilsåkare?
Det här är ju gammalt, från 2014 redan. Så vi har kanske redan diskuterat det? Minns inte. Undrar hur det påverkar oss gatbilsåkare. Extremt ovanligt med Head and Neck Restraint, HNRS (HANS) där. ![]() _________________ ![]() |
||||
Ja, det är gammalt och vet att det diskuterats i åtminstone Alfa Romeo klubben (vill minnas att det diskuterats här också) när beslutet kom. SBF gick ju ut med en regel och snabbt därefter kom det ett undantag så att det inte blev direkt tvingande.
Hur det påverkar en förolyckad förare när det verkligen gäller vet jag inte. Dock kan vi väl alla komma överens om att rätt installerat och justerat är ett HNRS en bra investering. _________________ Gustav Holmdahl, en tom själ utan räserbil Alfa Romeo 75 3,0 V6 CAR Challenge *Såld* BMW E30 328 långlopps bil *Såld* VW Lupo 3L Antiräsern, work in progress |
||||
Re:
https://simpson-europe.com/sv/hybrid _________________ Cédric Nyberg Porsche 924 Turbo Toyota GT86 Formel Vee Veemax MKIVB 1970 www.instagram.com/garagecedric/ |
||||
Re:
"fungerar tillfredställande även i bilar med 3-punkts bälte." Jag tänkte mig mer något som ar gjort för 3-punkt. _________________ /Daniel Azzarri Älska varje varv! |
||||
Läs hela den meningen som du tog citatet ur
![]() Mig veterligen så finns det bara två godkända varianter på hnrs, HANS och Hybrid. _________________ Johan Schuman PCS #23 Speedlab Crew. Alltid ett projekt för lite. |
||||
![]() |
Allmänt banåkaforum
![]() |
1211 besök totalt |