Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande
Allmänt banåkaforum
En till leverantör av motortävlingsförsäkringar - Nitroz
<<   1, 2, 3
6536 besök totalt
Fredrik - SLC

Här sen Nov 2002

Re:

dstr skrev:
Fredrik - SLC skrev:

jag har sagt fakta.... nitroz tar 995... SMA tar 550.....

Det är tydligt att du inte vill se skillnaden på era verksamheter.

Min Fiat 500 kostar 2500/mån - inkl försäkring.

Försäkringen på min fyrhjuling kostar runt hundralappen i månaden.

I ena alternativet ingår service, leasing av bil samt försäkring. Det andra är bara en försäkring.

Om du gör en egen analys, varför tror du att arrangörer väljer Nitroz istället för SMA? Uppenbarligen är "halva priset" inte en så viktig faktor.

självklart är inte pris enda faktorn... men du verkligen inte vill förstå..... jag pratar om samarbeta MED FÖRSÄKRINGSBITEN för att sänka kostnaderna totalt för alla... men ändå låta Nitroz kunna göra sin "förbundsroll" som dom vill ha...

och försäkringsbiten är ju enligt lag ändå exakt samma sak i grunden och den fixar jag billigare genom mängd och med Nitroz kunde sänkt ändå mer..... vad är svårt att förstå?

Enda som händer är att det delas upp på flera försäkringsbolag... vissa hos folksam och andra på IF mfl....och högre kostnader för alla pga snuttifiering...

Magnus Bengtsson
Karlstad å lite Falkenberg
Här sen Jul 2007

Det är ju kunderna som drivit fram de valmöjligheter som skapats, risk för merkostnad när man väljer att vara med i flera organisationsstrukturer/medlemskap osv är ju ganska naturligt.

Sedan kan jag ju undra: varför två till?
Vad är det man inte anser sig klarar att arrangera genom redan befintliga aktörer SBF och SMA?
Känns som skapandet baseras på ett arangörsdrivet- och egentligen inte ett kunddrivet behov..

Fredrik - SLC

Här sen Nov 2002

Re:

Magnus Bengtsson skrev:

Det är ju kunderna som drivit fram de valmöjligheter som skapats, risk för merkostnad när man väljer att vara med i flera organisationsstrukturer/medlemskap osv är ju ganska naturligt.

Sedan kan jag ju undra: varför två till?
Vad är det man inte anser sig klarar att arrangera genom redan befintliga aktörer SBF och SMA?
Känns som skapandet baseras på ett arangörsdrivet- och egentligen inte ett kunddrivet behov..

huvudet på spiken.....

vill man ha full förbundsnivå... så fixar SBF det....

vill man ha enklare sätt och/eller lägre kostnader så fixar SMA det.....

vad tillför Nitroz egentligen som inte SBF fixar... annat än att Nitroz frångår FIA standard på säkerhetsutrustning??

STEC ska vi inte diskutera egentligen... men han har ju löst det för att han är svartlistad av SBF och SMA och ett antal banor redan..... pga en massa saker.... men han har ju inget val om han ska göra tävlingar... (vilket jag inte tycker han borde av många anledningar)

EDIT... han är även svartlistad av IF numera sen förra året....

Allmänt banåkaforum
En till leverantör av motortävlingsförsäkringar - Nitroz
<<   1, 2, 3
6536 besök totalt
Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande