Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |
![]() |
Våra race- och banåkarbilar
![]() |
<< 1, 2, 3 ... 16, 17, 18 5 besök senaste veckan (118885 totalt) |
Var till garaget idag och hade bestämt möte där med en klubbkompis som skulle hjälpa mig att byta tillbaka till mina r-däck. Jag var där lite tidigare för att fixa fram däck, domkraft m.m. Satte ju batteriet på laddning tidigare i veckan och en garagekompis tog bort laddaren efter ett dygn, så som sig bör. Monterade tillbaka kopplingarna/sladdarna på polerna och hoppade in i bilen för att starta den.
![]() ![]() Men då dyker min klubbkompis upp och som ett under så har han ett sprillans nytt batteri som han köpt men var för stort och fick inte plats i hans Miata. Tänk så enkelt livet är ibland... Det känns liksom som att det är meningen att man ska mötas ![]() Väl tillbaka i garaget så tog han sig an mina hjul och jag skruvade loss den anordningen som håller fast batteriet i bagageluckan så att vi kunde sätta in det nya sen. Så nu är r-däcken (Nankang AR1) på bilen och nytt batteri sitter i och bilen startar ![]() ![]() _________________ Malin Westlund Till vardags min magiska Subaru WRX STI GT -15 Till bankörning en Mazda MX-5 NBFL -03 Instagram: @turbosubban |
||
Re:
Tack för hjälpen, Per! ![]() Wrooom! ![]() ![]() _________________ Malin Westlund Till vardags min magiska Subaru WRX STI GT -15 Till bankörning en Mazda MX-5 NBFL -03 Instagram: @turbosubban |
||
Som förberedelse för den ganska sena säsongstarten så åkte jag i onsdags kväll och tankade skitgrisen och sen in till gör-det-själv-hallen för en rejäl tvätt.
Nu är Lillräsern redo för shakedown på Gröndal motorstadion på lördag ![]() Ikväll hämtar jag den från garaget och om det är fint väder så åker jag nog en sväng på de fina landsvägarna också. ![]() ![]() ![]() _________________ Malin Westlund Till vardags min magiska Subaru WRX STI GT -15 Till bankörning en Mazda MX-5 NBFL -03 Instagram: @turbosubban |
||
Säsongspremiären är avklarad
![]() Vi var 4 som möttes vid Shellmacken i Bålsta kl 7 på morgonen. Två var coola och hade cabbat ner. Jag var inte en av dem ![]() ![]() Vi var först på plats och fick platser under tak ![]() Här väntar vi på besiktning. ![]() Körningen var jättekul! Det gick snabbt att komma in i gängorna igen. Jag körde medelgruppen som jag gick upp i förra säsongen. Gjorde även göra omkörningar i denna grupp :P Fick också lyxen att köra om en Caterham, och han hade inte kört av... Det var en regelrätt omkörning. Mindre bra gick det i Sprintcuppen. Fick inte alls bra tider. Det där med att starta från stillastående är tydligen inte min grej. Jag måste verkligen öva ![]() ![]() ![]() Tyvärr började det regna på eftermiddagen. Jag kollade upp en regnradar-site och det såg inte ut att bli bättre så vid 15-tiden drog jag hemåt och var riktigt nöjd med dagen. Kul att träffa klubbkompisarna igen och få köra min lilla Miata. Nästa körning är Kinnekulle 18 maj. _________________ Malin Westlund Till vardags min magiska Subaru WRX STI GT -15 Till bankörning en Mazda MX-5 NBFL -03 Instagram: @turbosubban |
||
![]() |
Våra race- och banåkarbilar
![]() |
<< 1, 2, 3 ... 16, 17, 18 5 besök senaste veckan (118885 totalt) |