Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande
Bilder o videos
Inboardkamera, Mohlins Mazda RX-7 Arctic Circle Raceway.
1547 besök totalt
combat
Göteborg/Partille
Här sen Nov 2003

Trådstartare

Unikt tillfälle för er med extra brett bredband. Följ med Mikael Mohlin runt, runt på Arctic circle raceway. SToooOOR fil 86,2 MB, bra ljud och bild! Skynda på för den kommer inte vara tillgänglig speciellt lång tid på aktuell adress.

EDIT: 040827, filmen är nu bortplockad från webbservern. Slutedit.

Placering då?
Trea i både lördagens och söndagens race.

Citera
Jovi
Stockholm
Här sen Okt 2003

Kul film! Mer såna! Han bromsa ju mycket senare än alla andra såg man ju, lägre vikt? Eller kanske en jävel på bromspunkter?

Synd med missförståndet med porschen thumbs down

Täby/Sthlm
Här sen Feb 2003

grymmt bra film..

satt oxå och klurade på hans bromspunkter.

men har han lättare bil undrar man hur mkt pulver han saknar egentligen?

men lättare en än en corvette måste man väl vara. (förlåt jeppsson )

sen skulle jag nog oxå säga att det var ett missförstånd med porschen och inget annat.

f.ö väldigt treligt ljud i den motorn...

Hellre Nürburgring än vigselring
Citera
sweanders
Malmö
Här sen Feb 2004

LuddeR skrev:

sen skulle jag nog oxå säga att det var ett missförstånd med porschen och inget annat.

Det verkar nästan som om killen i den blå 996:an är övertygad om att Mazdan inte kommer för att varva och blockar för att inte bli omkörd.

Umeå
Här sen Jan 2003

Jag var uppe på Mo och såg bilarna lajv, djävligt trevligt må jag säga.

Några bilder finns på alfaromeo.org tagna av Gerhard Grenholm.

Den vita Corvetten var min favorit.

Umeå. >up north<
Här sen Nov 2002

ohh, vilken film, jag blir alldeles alldeles utmattad. Mazdan går ju hur fint som helst i kurvorna, lite mer drag i motorn så hade andra inte haft en chans. ACR är ju än en gång en helt fantastisk bana. Den bästa av de 7 jag kört på. Förra sommaren hade jag ungefär samma scenario med en Subaru Impreza, jag kom i fatt i kurvorna och han drog ifrån på rakorna.
Näe ut garaget och trimma.

LuddeR
Täby/Sthlm
Här sen Feb 2003

sweanders skrev:
LuddeR skrev:

Det verkar nästan som om killen i den blå 996:an är övertygad om att Mazdan inte kommer för att varva och blockar för att inte bli omkörd.

ja ett missförstånd. =)

Hellre Nürburgring än vigselring
Citera
Zolektric

Här sen Maj 2004

nån som har en FTP och kan lägga upp den? för att jag kan inte ladda ner den

Ljungby
Här sen Aug 2003

Nån som har ett bredband att ge mig så jag kan ladda ner den?

Kör Mazda RX-7 -84
BMW 325i M-Sport -06
Citera
640k
Stockholm
Här sen Okt 2003

griml0ck skrev:
Kul film! Mer såna! Han bromsa ju mycket senare än alla andra såg man ju, lägre vikt? Eller kanske en jävel på bromspunkter?

Synd med missförståndet med porschen thumbs down

Precis!
Det är nog sant att bilen är lite lättare än några av de övriga och därmed kan bromsa lite senare men det är också sant att Mikael är en riktigt duktig chaffis (utan att för den skull ta något från dom övriga!) och att hans bil är otroligt välbyggd efter vad jag har hört.

om dom effektsiffror som jag hörde om förra säsongen stämmer så har han "bara" strax under 300 kusar i den. Det är sannolikt mindre än hälften än några av de andra bilarna i startfältet...

Hmmm... Det blev lite väl mycket "har jag hört..." i detta inlägg!

Göteborg
Här sen Jul 2003

Grym film thumbs up
Synd att det blev sånt missförstånd med porschen thumbs down Hade varit roligt och se en omkörning för han kom ikapp ledar duon hur lätt som hällst i svängarna
Mer sådana filmer

--VVTS--
Citera
Nzorikko
Umeå. >up north<
Här sen Nov 2002

Samma film fast mer komprimerad finns på hans hemsida.

http://www.wankeltrim.se/docs/movies/MohlinMoiRana040801.avi

combat
Göteborg/Partille
Här sen Nov 2003

Trådstartare
Maciek Matwiejczuk skrev:
Grym film thumbs up
Synd att det blev sånt missförstånd med porschen thumbs down Hade varit roligt och se en omkörning för han kom ikapp ledar duon hur lätt som hällst i svängarna
Mer sådana filmer

Du har dina poänger, det var avsikten att lägga in en stöt på ledarduon under sista varvet. Synd på missförståndet med Porschen, diverse kylare i fronten flyttades längre in i Mazdan. Hmm, hårda bakpartier i tyskarnas autos brumm brumm.

Mer sådana filmer.

Är just nu allt annat än frisk och kry. Har drabbats av megaförkylning och halsont, men det ska INTE hindra mig från att åka till Rudskogen denna helg som nu kommer. Race både på lördag och söndag, gissa om jag ska filma?
Tragiskt i sammanhanget är att jag i vanlig ordning saknar ett stativ, så det lär bli en småskakig filmkomposition. Egoisten i mig vill ha sol och vindstilla (för bra film), den ödmjuka personen i mig vill gärna se regn. Visst, regn jämnar ut oddsen mellan olika motorstarka bilar men de som har sett filmen när Mikael körde på Kinnekulle 2003 fattar nog varför jag vill ha regn. I ena finalen startade Mikael sist, arbetade sig upp till en ledning. Åkte av bana pga oljefläck, tog sig sedan upp i ledning och vann.
Summerat, Mikael är en jäkel på vått underlag som kör om i kurvorna på sjuka ytterspår eller nå't. Hans tid i superstage säger väl en del om honom och bilen?

"Zolektric"
Har du gjort ett nytt försök?
Jag ändrade namn på filmen under ett par timmar eftersom jag försökte arbeta med en blivande hemsida, all trafik pga filmen gjorde arbetet snudd på stört omöjligt!

Skynda nu gott folk att ladda hem filmen, snart tar jag bort den permanent.

En liten fundering.
Team Mohlin har funderingar på ett nytt bygge. I dagsläget har de INGA sponsorer. Jag är absolut ingen demonregisör, enbart en ytterst glad amatör! Kan det vara någon mening för denna glada amatör att försöka samla ihop filmmaterial för en DVD. Denna DVD skulle sedan bjudas ut till försäljning till ett fastsatt minimumpris, vill någon betala mer så varför inte. Skulle folk nappa på ide'n att köpa denna DVD och därigenom sponsra teamet eller är jag oerhört naiv nu?

Citera
Bilder o videos
1547 besök totalt
Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande