Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |
![]() |
Allmänt banåkaforum
![]() |
2244 besök totalt |
Jay Leno har piffat till sin gamla "förstabil"
Långt innan han blev känd i TV-rutan så sov han ibland i denna sleeper ![]() Corvettechassie och herrejösses motor på 572 kubiktum o 620 hästar gör att den rullar,svänger och bromsar långt bättre än den ser ut ![]() ![]() Ett av hans 160 fordon http://autoweek.com/cat_content.mv?p ![]() ![]() _________________ Anders Larsson Porsche 997 GT3 Club Sport ![]() |
||||||
Gah, vill också ha lite pengar... Fast ännu hellre även fritid nog att köra dom!
Men iofs... Killen har ju säkert inte tid att köra alla bilar hela tiden så då kan ju jag får jobba som inhoppande förare på t.ex. GT40n och Carrera GTn då? ![]() Mvh Mangan _________________ Magnus Karlsson, Scott Genius 750 The older I get, the faster I was... |
||||||
_________________ Jörgen Eriksson |
||||||
Det var ett ganska intressant reportage i tidningen Wheels förra året om ja minns rätt om just den första bilen på bild i denna tråden. Jag har även för mig att dom fick sig en guidad tur omkring i det hangarliknande (stooort) garaget av en anställd som kom här ifrån Sverige. Hans uppgift på stället verkade vara att underhålla bilarna samt att reparera de nya objekten som kom in titt som tätt
![]() _________________ Peter Karlsson |
||||||
Jupp..Carlifonien är full av händiga svenskar som jobbar som bilplåtslagare osv. ![]() _________________ Anders Larsson Porsche 997 GT3 Club Sport ![]() |
||||||
![]() *hemmabygge* med en liten luftkyld sak under huven ![]() ![]() http://popularmechanics.com/automoti _________________ Anders Larsson Porsche 997 GT3 Club Sport ![]() |
||||||
![]() [OT]Vad är det för motorcykel i bakgrunden, motorn ser helt klart annorlunda ut.. [/OT] |
||||||
Var det den som byggdes av samma kille som var med i Monster garage när dom byggde en supercool trike (den var verkligen cool på sitt sätt) av en lastbils drivlina? _________________ /Anton Lillsund |
||||||
Det var 'Blastolene' killarna och en av Jays egna mekaniker som var med och byggde triken om jag inte minns helt fel... www.blastolene.com Blastolene Indy Special. Randy's latest project Inspired by the Watson Roadsters of the late 50's. Design by Leeds ![]() |
||||||
Den har en 29-liters motor...
![]() ![]() ![]() ...som väger 952 kg... ![]() ![]() ![]() ...med 810 hk... ![]() ![]() ![]() ...och 2 115 Nm... ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Hela bilen väger dock lite över 4 ton, så du måste ha C-kort för att få köra monstret. Men bromsarna verkar inte hålla måttet. Om man är ute och kör och ställer sig på bägge pedalerna samtidigt så accelererar bilen... |
||||||
Påminner lite om en Stirlingmotor tycker jag... ![]() _________________ Joakim Winkler Miata -91, 300ZX -91, Laguna Coupé -09 |
||||||
![]() |
Allmänt banåkaforum
![]() |
2244 besök totalt |