| Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |

![]() |
Bilder o videos
Film: 53 minuter med Renault Clio rally
|
1551 besök totalt |
|
http://www.renaultclub.hu/renaultclu En stor (287 mb) film med massvis av filmklipp på rally-Renault Clio's från början av 90-talet. Filmen är verkligen fullsmockad med klipp från sträckorna, även en hel del trevliga klipp innifrån bilarna. Det är mestadels asfaltsrally i södra europa (kolla hur publiken står ), men vilken kontroll de har över bilarna!
De kastar dem runt kurvorna i snygga, långa välkontrollerade sladdar trots fwd! Här snackar vi handbrakeskills!
Länken var, när jag laddade ner, inte så jättensnabb. Men det är väl värt väntan!
_________________ Johan Meissner |
||||||
Hmm, snabbare gick det allt när jag laddade ner. Nåväl, värt väntan som sagt, om man gillar rally dvs.
||||||
Kanske många som laddar ner nu
Assfalts rally är kul _________________ --VVTS-- |
||||||
Återståendetid:4tim 4min Hastighet:17,1 kb/s
Nä nu går jag och lägger mig .Hoppas att den blir klar tills imorgon
_________________ --VVTS-- |
||||||
|
Hehe, är väl jag som fixat så servern överbelastats nu med o tipsa er blodsugare
Nä, som sagt, det är väl värt väntan. Har kollat igenom den två gånger nu noggrant och vilket material de har! Helt sanslöst hur mycket de samlat. Vi snackar mest asfaltsrally, men även snö (monte carlo) och grus. 260 häst på 900 kilo (som jag förstått det) på den hårigaste verisionen och det går verkligen undan, nästan overkligt genom kurvorna. Förarna har verkligen mod som körde dessa bilar under 90-talet. Produktionen är lite sisådär ibland med typisk början av 90-tals keaybordmusik emellanåt. Men oftast får man njuta helt utan musik och bara lyssna till de ylande motorerna. Jag har iallaf knappt sett fwd-bilar kastas genom kurvor i sådana hastigheter, sanslöst... (för att upprepa mig )
||||||
menade fransmannen såklart _________________ Kristian Hesselmark EVO'n S Å L D ! |
||||||
Jean Ragnotti tänker du kanske på för han har ju fått clio sport light uppkallad efter sig lr tänker du på Phillipe bugalski _________________ Tim Olofsson |
||||||
ok
_________________ --VVTS-- |
||||||
|
Re: Film: 53 minuter med Renault Clio rally
Så jag la upp en tillfällig kopia på ett lite snabbare ställe. http://www.ludd.ltu.se/~gunnar/movie/cliorally3.avi Ungefär en vecka tänkte jag den låta ligga. Tillägg: jag gjorde en testnedladdning, tog ca 50 minuter (93.03 KB/s). Det får nog anses vara lite snabbare.
_________________ Gunnar Östlund "Jag kör för att det är kul, inte för att det ska se kul ut" |
||||||
|
15 min kvar
Hoppas den är bra
Hittade ett klipp förut när dom kör med Renault 5 GTT på smala bergsvägar. Sköna andra bilar var det också också. Bl.a. Bmw m3 och Ford Sierra Cosworth RWD. Helt sjukt vilken kontroll dom har iaf! _________________ Renault 5 GTE -88 |
||||||
![]() |
Bilder o videos
|
1551 besök totalt |