| Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |

![]() |
SÄLJES Sportbilar, banpreppade gatbilar
SÄLJES: BIRKIN S3 (Bra alternativ till Caterham/Westfield)
|
1971 besök totalt |
|
Hej! Vår Birkin S3 har varit utställningsbil och enbart kört cirka 300 mil. Planerna var att börja tävla men det har inte blivit av tyvärr. Birkin är en variant på Super Seven som tillverkas i Sydafrika och är ett bra och prisvärt alternativ till Westfield och Caterham. Bilen är välbyggd med aluminiumkaross och en hel del kolfiberdetaljer; skärmar och instrumentpanel. Motorn är en Ford 2.0 liters Duratec med insug från SBD Motor med tillhörande styrenhet. Motorn ska enligt SBD lämna cirka 203 hk. (http://www.sbdev.co.uk/Duratec/Duratec%20Basic%20Taper%20throttle%20kit.htm) (Andra filter på bilderna.) Vagnsbok betald till SPVM men ej färdigbesiktad för Roadsport. Nu har du tillfälle att köpa en mycket prisvärd sportbil perfekt för sommarkörning på vanliga vägar eller gör mindre anpassningar och tävla på bana. Det som bör göras för att få bilen anpassad till bankörning är att komplettera störtbågen eller sätta in en bur. KORT INFORMATION: Birkin är tillverkad 2009, motorn är tillverkad 2011 Cirka 300 mil Gatureggad men ej besiktigad då den stått som visningsexemplar. Utrustad med förstärkt T9-växellåda, shortshift. Delad bakaxel Diffbroms Kolfiberdetaljer Avtagbar ratt Aluminiumkaross Sufflett, Tonneau och dörrar är inkluderade Värmepaket. Vi tänkte oss 280 000:- för bilen eller bud vid snabb affär. Ring 0703136137 maila på nb@nbgardh.se Nils Börge Gårdh
_________________ Nils Börge Gårdh |
|
Birkin!
Hej racing-vänner! Denna bilen känner jag väl till och det är tveklöst något av den mest välbyggda, kvalitetsmässiga seven jag sett. Då ska det tilläggas att jag genom åren besiktigat hundratals seven bilar och även byggt några av hög standard. En ljuvlig potent kärra som varmt rekommenderas.
_________________ Peter Malmberg |
![]() |
SÄLJES Sportbilar, banpreppade gatbilar
|
1971 besök totalt |