Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande
Skruva banåkabil
Camberplates på gata?
662 besök totalt
SevenEight
Sävar
Här sen Feb 2012

Trådstartare
Camberplates på gata?

Funkar det bra med ställbara camberplates på gata? Tänker köpa det jag tror är kvalité, dvs Millway. Men vad är eran upplevelse map

- NVH
- Slitage
- Skruvar som lossnar och inställningar som rör på sig

Tänker då kanske inte specifikt Millway's grejer utan camberplates i allmänhet.

Att saker rostar är verkligen ett tråkigt faktum i livet!
Citera
jägerjanne
ölme kristinehamn
Här sen Jul 2016

funkar bra, jag har åkt till ringen å tebaka 350mil på en vecka utan minsta antydan till nåt som lossnat el ändrats, det jag gjort på alla mina är att lägga till ett fjäderbenslager från vw golf3-4 (tror jag) för kulan i plattorna rör sej inte nog, det lagret är bara typ 15mm högt men gör stor skillnad, mycket problem annars att det inte rör sig på övre fjädertallriken så det vrider fjädern å man får trista fjongljud som på sikt kan vrida lös muttrarna till coilfjädern, men som sagt, plattorna funkar bra, har från e36 (kina) på min e46, e34 osv, även vinterkört med bara marginella frätskador av salt, då på själva alubitarna

stockholm/järfälla
Här sen Apr 2005

Ska man åka camberplates på gata så tror jag man ska satsa på nåt av dom kändare fabrikaten som är utprovade, jag testade nåt skitmärke för 2500kr som jag inte minns namnet på ihop med kw ben, lät som framvagnen skulle ramla bort (klonkade å hade sej), felsökte i oändlighet utan framgång, till slut plockade jag bort som å monterade orginal.
Tog med platterna till jobbet å mätte upp å konstaterade ett knappt mätbart glapp i ledlänklagret, var väl det som transplanterade sej i karossen eftersom det var stummonterat lager i aluplattor

Golf sportscombi
Vw Arteon sb
RS4 4.2 raggarbil...såld
Citera
Magnus Thomé
Stockholm
Här sen Nov 2002

Forumägare
Forumägare

Kört Millway i två år och 4500 mil. Året runt. Funkat helt utan problem. Lite mer däcksbuller antar jag.

Camberplates på gata?
662 besök totalt
Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande