Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande
Skruva banåkabil
Någon som kan färg och lackering?
<<   1, 2
9 besök senaste veckan (5205 totalt)
Cassius
Göteborg
Här sen Jan 2005

Trådstartare
Nog blir det en utmaning, men som sagt också, Worst case blir de en vettig silvermet för småpengar i sammanhanget

Kan ju vara kul å prova med

Ser man till vad det är för bil så är de nästan tveksamt till att de är värt pengarna att lämna bort för en proffs lagd lack i originalkulör i dagsläget. Om 10-15 år kanske de visar sig vara värt de, men om 10-15 år har vi ingen olja kvar i backen heller så frågan är ju hur intresset är för den här typen av bil då..

Det jag är ute efter är en bekväm bruksbil som jag inte behöver skämmas över att köra runt i för att lacken är helt kass. Samtidigt som den ska gå bruka för lite bankörning när lusten faller på! Och de tror jag att jag kan lyckas med

Det är ju inte ens säkert att jag kan få tag på de här PVDA pigmenten :/

Den BMW färgen låter av allt att döma som en variant av dom Liquid Metal färgerna jag pratat om tidigare. Lackas med elektrostatisk utrustning, bilen får tas från linjen för specialbehandlingar etc. De är väl inte så förvånande att BMW har en sådan färg om VAG (med Porsche) och MB också har det Snygg var den oavsett!

Jag har också noterat att Volvos Bright Silver Metallic har ett rätt bra skimmer, den tillhör basfärgerna hos Volvo så den antar jag är en "vanlig" silvermet. Så det alternativet finns ju också

Regards, Johan Eriksson.
Citera
Skruva banåkabil
Någon som kan färg och lackering?
<<   1, 2
9 besök senaste veckan (5205 totalt)
Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande