| Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |

![]() |
Däck för banåka
Bra gatdäck som håller skapligt även på bana ??
|
<< 1, 2 5216 besök totalt |
|
ok, efter flera turer fram och tillbaks är det nu så att jag bytt bort mina 18" hjul mot M3 gt 17" hjul, har även bestämt mig för att lägga på vanliga gatdäck men med så mycket inriktning mot bana som möjligt, så därför undrar jag nu vilka däck jag ska välja till min motorstarka relativt tunga BMW ??
Kan Bridgestone Potenza S-03 Pole Position vara något, eller kanske Potenza RE 050 A, det sistnämnda har i alla fall fått bra betyg tidigare....!? Priotitet på att däcken ska klara så hög temp som möjligt och inte ta slut på en bankörning etc.....
_________________ / Martin Spetz Racern: |
|
Var idag väg ända till Örebro ( från Linköping ) för att genomföra bytet av mina 18" hjul mot orginal 17" hjulen som var tänkt, enligt säljaren var fälgarna i nyskick, står tydligt i annonsen "ej kantkörda", kommer dit glad i hågen, två av fälgarna i bra skick och två kantkörda i princip runt hela fälgen
Vem betalar resan Så blev det inget med detta, så nu är man tillbaka vid utgångsläget.......gör nog inget förrens nästa säsong nu, det jag har kvar på Dunlopdäcken räcker säsongen ut !! Kul med seriösa säljare.........
_________________ / Martin Spetz Racern: |
![]() |
Däck för banåka
Bra gatdäck som håller skapligt även på bana ??
|
<< 1, 2 5216 besök totalt |