| Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |

![]() |
SÄLJES Sportbilar, banpreppade gatbilar
SÄLJES: Mazda MX-5 NB 1.8 -98 körd i MSCC:s KM - SÅLD
|
1 besök senaste veckan (1333 totalt) |
|
En snäll lättkörd nybörjarbil för t.ex. MSCC:s KM. Bilen började sitt liv i MX-5Cup i Schweiz, se http://www.mx-5cup.ch, http://www.mx-5cup.ch/de/2002/car.ht Så här såg den ut när den kördes av Wani Finkbohner. Startnumret samt namn stod på ECU:n och bilen är fortfarande gul i motorrummet.
Den hämtades till Sverige av en medlem i MSCC för att användas i klubbmästerskapet. Han tröttnade efter en och en halv säsong och jag köpte den i november 2005.
* Full bur med 40 mm rör. Tyvärr har bilen aldrig haft vagnbok eftersom jag inte haft större ambitioner än att köra i MSCC:s KM. * Huvudströmbrytare enligt Roadsportreglementet * Femväxlad med 20% lägre utväxling än standard NB på bakaxeln * I.L. Motorsport Cold Air Intake * Short shift kit * Eibach fjädrar ERS 200-60-100 fram , ERS 200-60-70 bak * Toppen bytt innan sista KM-deltävlingen jag körde p.g.a. spricka i den gamla. Satte nytt personbästa på Knutstorp efter bytet :-) * Besiktigad utan anmärkning hos Carspect 180608. Dock utan bur. * Endast hardtop, ingen sufflett * O.Z. Ultraleggera 15-tums fälgar * Vikt under 1090 kg med lagom mycket bensin i tanken och 75 kg förare , d.v.s hyggligt nära minimivikten i Roadsport C * Två trälårar med originaldelarna som plockats av, t.ex. mattor och airbags plus en ny koppling. Bilen har en del bucklor på höger sida efter en startincident på Sturup 2008. Efter incidenten bytte jag upright och fälg plus flera komponenter vänster bak. Hjulinställning gjordes också i samband med detta och alla mått var OK. Motorhuven har små hundöron i bakkanten efter att ha flugit upp en gång.
Bilen är inte registreringsbesiktigad med bur eftersom rullbältena saknar några millimeter för att få plats med buren på plats. Jag hade funderingar på att få Competition Cars bygga en ny bakre del av buren, men det blev aldrig av. Jag har dock alltid känt mig mer trygg i en bil utan vagnbok men med full bur jämfört med bilar med vagnbok men endast båge och glasfiberdörrar. Det har blivit dags att renovera fjädringen på min Lotus och jag skall husera en av min farsas MGA-bilar under sommaren. Vill någon lägga ett bud? Jag har mycket realistiska förväntningar :-) Mer info vid förfrågan. P-O Håkansson 0722 - 515 548 _________________ P-O Håkansson Elan +2 S130/5 - MX-5 RF - BMW i4 M50 |
![]() |
SÄLJES Sportbilar, banpreppade gatbilar
|
1 besök senaste veckan (1333 totalt) |