Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande
KÖPES
KÖPES: Motor till Peugeot 205
567 besök totalt
Redcat
Stockholm
Här sen Feb 2011

Trådstartare

Någon som råkar ha en passande motor till min 205a? Gärna en MI16 maskin men en fyrventilare går också bra.

Det verkar helt klart så att det måste finnas olja i maskin för att det skall fungera. En av de ingående slangarna i oljefilterhållaren behagade gänga upp sig, och han som körde (inte jag) var inte riktigt uppmärksam så det blev bojsänke av den MI16 maskin som satt i.
Lasse

Flen
Här sen Mar 2013

Jag har två. En XU9JAZ (original 122hk), som stått utomhus i en smärre evighet, men hade gått cirka 12000 mil när den plockades ut ur bilen. Ligger även en XU9J4Z (Mi16) i delar med turbo. Den har åtminstone haft tak över huvudet.

Är själv på andra sidan jorden, så har lite svårt att inventera exakt vad som finns, men åtminstone originalmotorn är komplett med växellåda och allt, bara lyft ur bilen. Motorerna finns utanför Tullinge.

Ibland kör jag bana. Fast rätt sällan ändå.
Citera
Redcat
Stockholm
Här sen Feb 2011

Trådstartare
OK, verkar inte vimla av motorer. Turbo går bort och frågan är hur originalmotorn är om den legat utomhus ett antal år. Skulle helst hitta nåt jag bara kan hysta i utan för mycket renovering.
Alternativt kan jag tänka mig att sälja bilen till någon som har en motor och vill köra själv

Stockholm
Här sen Feb 2011

Trådstartare
Hejdå Peggan, vi har haft kul på banan ett par år. Nu far den iväg till Köping
med Patrik för att bli gatbil igen

567 besök totalt
Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande