Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |
![]() |
Nürburgring
![]() |
<< 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7 1129 besök senaste veckan (160116 totalt) |
Re:
Några nya rapporter angående vägvalet ner? Åker med bil å släp den 5 aug från kiel, har tankar på att köra A1 hela vägen denna gång? ![]() _________________ Johan Carlsson ![]() Mercedes-Benz 190E 2.5-16 -92 VW Golf mk2 GTi 8v 1985 GrpA |
||||||
Hälsade på en kompis i Wiesbaden som hävdade att tyskarna är igång med att modernisera hela motorvägsnätet i samma veva så jag antar att det kommer jobbas ett bra tag lite överallt.
|
||||||
Re:
Har haft koll på google-maps å dess trafikinformation sen 9 i morses, å det verkar var "normala" köer, m.a.o det rinner på i ca 70km/h vid arbetena. Så med kärra bak å max 95km/h så blir det att titta på telefonen innan man lämnar Kiel. Finns ju en runtomväg via 21 (kiel<->hamburg) om det visar sig bli mörkrött på A7. _________________ Johan Carlsson ![]() Mercedes-Benz 190E 2.5-16 -92 VW Golf mk2 GTi 8v 1985 GrpA |
||||||
Någon som åkt på sistone?
Jag åker ner 13/6 och funderar på vilken väg som är bäst i dagsläget ![]() |
||||||
Re:
Körde i måndags och natten mot söndag. Ner måndag, 11h. Två stora lkw-unfälle som gjorde att det var totalavstängt i flera timmar. Hem natt mot söndag, 8h. Tiderna är dörr till dörr Helsingborg-Nürburg. Min uppfattning är att det inte spelar så stor roll vilken sträckning man tar i nuläget. Det som avgör hur bra det går är aktuell trafiksituation, olyckor etc. Om man kör på tider med lite trafik så föredrar jag A1-A7-352-A2-A1 pga. att det är fler och längre sträckor med fri fart än på A1 hela vägen. _________________ Mvh David Ek lu nd ![]() ![]() |
||||||
|
||||||
Re:
A7 är ganska stökigt de sista 3milen innan man viker in på 352. Bara 10-30min fördröjning enl. google-maps, men det är helt olika beroende på aktuell situation. _________________ Mvh David Ek lu nd ![]() ![]() |
||||||
Re:
Det låter ju ändå bättre än A1. Jag kommer nog kolla Google maps nästa gång och välja det alternativ som ser bäst ut då. Åker ner till Sport Auto-kursen i Juli, är du nere då David? _________________ Peter Sundström Datsun 280Z, MGB GTS V8, Giulia QV 297 varv på Nordschleife |
||||||
A1 A7 är nog lika illa med trafik, åker oftast A1 och är sällan stopp men visst går det långsamt mest hela tiden under dagtid.
Bara att flyta med i rådande tempo o gilla läget ![]() _________________ Per-Otto Kent BMW M4 G82 "Clubsport" Megane Trophy 300 Raeder Motorsport |
||||||
Re:
Det är ett stort arbete innan Hannover på A7, men det rullar hela vägen. Inga stopp i övrigt på sträckan söderut men mycket köer i norrgående. A7/A2 söderut och A1 norrut verkar funka bra just nu. Igår var det en stor olycka med tre lastbilar utanför Bremen så A1 stängdes i flera timmar. Lönar sig att lyssna på radion och trafikrapporterna. _________________ Mvh David Ek lu nd ![]() ![]() |
||||||
Re:
Stort tack! _________________ Peter Sundström Datsun 280Z, MGB GTS V8, Giulia QV 297 varv på Nordschleife |
||||||
![]() |
Nürburgring
![]() |
<< 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7 1129 besök senaste veckan (160116 totalt) |