| Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |

![]() |
SÄLJES Sportbilar, banpreppade gatbilar
SÄLJES: M3 e36 Touring SÅLD
|
1870 besök totalt |
|
Säljes e36 Touring med s50b30 som projekt. Denna bil hjälper jag grannen att sälja. Jag ägde bilen innan och han fick ta över bilen när motorn var urplockad för renovering, hade pricis köpt en 996 tt som tog all min tid. Nu kom frågan från grannen om jag ville köpa tillbaka den då det var ett krav från min sida när jag sålde den, men dess värre känner jag att jag inte har tiden som krävs att färdigställa den. Så jag hälper honom att annosera den åt honom. Som sagt motorn är nyrenoverad med slipad och härdad vev, nya bmw OEM vevlager 0,50 över dim, nya ramlager, honade cylidrar, nya ringar, inslipade ventiler mm mm. Jobbet är utfört på känd firma (LJ-Trim). De flesta vet på ett ungefär vad en sådan renovering kostar men för de som inte vet så ca 30 ksek. Det som skall göras är att sätta i motorn i bilen och justera vanosen. Bilen för övrigt lackades strax innan den blev avställd 2015. Det som skall göras på karossen är att laga i lite plåt rund domkrafts fästena (förberett med bortkapning av dålig plåt och renslipat). Detta är bakom sidokjolarna och tröskel så inget som syns för utseendet. Bromsarna bör kollas över då den stått 2 år, bilen har under hela tiden stått under tak (carport) och garage. Diffen är nyrenoverad och uppspänd ca 50% diffverkan 3.15. Bilen är ej reggad med motorn men har varit besiktad i detta utförande ända sedan den byggdes. Med enda åtgärd att byta tändstift/ventilkåpa. Så inga frågor om hur det är med försäkringar mm, bilen är en 320 punkt, men den går bättre. Kolla länken för bilder och info: https://www.garaget.org/?car=252258 Vi börjar med intresset och frågor här och på mail. Priset är bud, de intresserade vet vad de är villiga att betala och vad alla delar är värda. Mvh. Andreas SÅLD _________________ Andreas Näsman |
![]() |
SÄLJES Sportbilar, banpreppade gatbilar
|
1870 besök totalt |